تاریخ : 1398,یکشنبه 31 شهريور15:03
کد خبر : 329125 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

وزیر آموزش و پرورش؛

برای تربیت معلم از استانداردها کوتاه نمی‌آییم

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما نمی توانیم از استانداردها برای تربیت معلم شایسته کوتاه بیاییم و توجه عمیقی به معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شوند، داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در اولین گردهمایی مشترک مدیران ارشد ستاد و استانی دانشگاه فرهنگیان افزود: قلب آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان می تپد و رمز موفقیت ما در این دانشگاه رقم می خورد اگر حال این دانشگاه خوب باشد حال آموزش و پرورش خوب است.

وی ادامه داد: بار سنگین تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید رهبر معظم انقلاب است بر دوش دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه هشت محور در برنامه های خود دارم، تصریح کرد: مهمترین ماموریت دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروی انسانی است. این نقش به ما الزاماتی را گوشزد می کند.

حاجی میرزایی اظهار داشت: معلمی که باید این دانشگاه تربیت کند چه معلمی است. چرا نباید از دیگر دانشگاه ها که معلم تربیت می کنند استفاده کنیم چون آنها دانش را انتقال می دهند اما ما معتقدیم معلم هدایت کننده، اسوه امین و موثرترین عنصر در تحقق اهداف تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: ما حاضر نیستیم از هیچ استانداردی در دانشگاه تربیت معلم دست بکشیم و باید کسی باشد که یک ویژگی کاملا منحصر به فرد داشته باشد. یک گرایش نادرست در برخی از مناطق ایجاد شده که تا زمینی پیدا می کنند سریع به تاسیس دانشگاه فرهنگیان دست می زنند.

حاجی میرزایی بیان داشت: اگر اعتبار دانشگاه فرهنگیان مخدوش شود، باید پاسخگو باشیم. ما در سند تحول بنیادین به ساحت های تربیتی دست پیدا می کنیم.

وی معتقد است هیچ شغلی شریف تر و پیچیده تر از معلمی نیست و این شغل دانشجویی و کارمندی نیست. اگر کاری شریف تر و غنی تر بود خداوند پیامبران را برای آن شغل مبعوث می کرد.

وی ضمن سپاسگزاری از همه تلاش ها و کوشش های متولیان نظام آموزشی در چند سال گذشته، گفت: اصرار دارم استاندارد ها را مراقبت کنید و هریک از شما در برابر عدول از این استانداردها مقاومت کنید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم، گفت: خیلی ها تمایل دارند سریع یک دانشگاه تاسیس و از آن استفاده کنند.

به گفته حاجی میرزایی دانشگاه فرهنگیان باید در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد و تربیت نیروی انسانی در این دانشگاه هم باید متناسب با این سند باشد و انسان هایی که تربیت می کند در تراز این سند تربیت شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان باید دانش آموزان را برای خروج از استیصال و انزوا و خطراتی که نسل نو را تهدید می کند مصون کنند.

۲۸ هزار معلم جدید اول مهر راهی مدارس می شوند
حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در این مراسم با بیان اینکه از مهر ماه بیش از ۱۰۰ هزار معلم تربیت خواهیم کرد گفت: اول مهر ۲۸ هزار و ۸۵۵ معلم جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۶۰ نفر از طریق ماده ۲۸ و ۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر فارغ التحصیلان دوره رسمی هستند.

خنیفر یادآورشد: سال بعد ۳۷ هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و پیش بینی می کنیم تا سال ۱۴۰۱ کف نیاز معلم را ترمیم کنیم و در سال ۱۴۰۴ اولین گام کیفیت سازی معلم را برداریم.