تاریخ : 1398,یکشنبه 31 شهريور19:22
کد خبر : 329181 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دومین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده آغاز شد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت زاده و احمدرضا لشگری پور (شرکت دارویی رسا) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در اولین جلسه دادگاه کیفرخواست متهمان قرائت شد.

اتهامات شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

اتهامات احمدرضا لشگری‌پور فرزند هوشنگ و شرکت توسعه دارویی رسا دایر بر  مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت و مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور است.

قاضی در ابتدای جلسه اعلام کرد که در جلسه اول دادگاه، متهم شبنم نعمت‌زاده دفاعیات اولیه خود را ارائه کرده است و در این جلسه نوبت به وکلا رسیده است .

قاضی از وکلا خواست تا اگر دفاعی دارند در جایگاه قرار گرفته و آن را ارائه دهند.

مظاهری وکیل شبنم نعمت‌زاده گفت: زمانی که اولین بار نام نعمت‌زاده را شنیدم در مورد تخلف ساخت‌وساز در ویلای لواسان بود که نگاه منفی برای من ایجاد کرده بود چرا که فکر می‌کردم ایشان که وابسته به یک خانواده از مسؤولان نظام است و پدرش مورد اعتماد نظام بوده باید همه قوانین را رعایت می‌کرده است.

وکیل متهم نعمت‌زاده گفت: فکر می‌کردم ایشان نیز مانند برخی از اشخاص از ظرفیت پدر و اقوام خود استفاده کرده است و امروز باید در دادگاه پاسخ دهد و فکر نمی‌کردم زمانی در دادگاه به عنوان وکیل مدافع ایشان حاضر شوم.

وی گفت: ابتدا اکراه داشتم و جلسه‌ای ترتیب دادم و خواستم پدر ایشان هم در جلسه حاضر شود تا به یک اقناع فکری برسم که اصلاً در این موضوع وارد شوم یا خیر.

وکیل متهم شبنم نعمت زاده گفت: می‌خواستم به کسانی که مورد اعتماد نظام هستند اما تخطی از مقررات داشتند نظراتم را بگویم و این کار را کردم که ایشان توضیحاتی دادند و از آنها پرسیدم فارغ از اینکه چه کسی تخلف کرده و اموال تولیدکنندگان دارو را حیف و میل کرده آیا آمادگی دارید تمام ضرر و زیان را جبران کنید آنها این را تأیید کردند و مدارکی نشان دادند که نشان می‌داد شبنم نعمت زاده به عنوان مالک دارای ۸۵ درصد سهام در شرکت مسؤولیت خود را می‌پذیرد و برایم محرز شد که تمام امکانات خود را برای جبران خسارت به کار می‌گیرد در نتیجه مرا قانع کرد تا ریال آخر را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: با آقای نعمت‌زاده هم صحبت کردم و به او گفتم شبه‌های مالی دارید و این امر موجب شده وزن رسانه‌ای پرونده سنگین‌تر باشد و باید در این رابطه شفاف سازی کنید که ایشان گفت در آغاز و پایان مسؤولیتم لیست اموال خود را به رئیس قوه قضائیه اعلام کرده‌ام و از ایشان بنده خواستم لیست را بدهند تا به دادگاه بیاورم تا در صورت لزوم  آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.

مظاهری گفت: حسن نیت‌ها را از جانب خانواده نعمت‌زاده دیدم و در نتیجه کار فنی علمی و قضایی خود را در پرونده تخلف دارویی آغاز کردم.

وی  افزود: قرار به جلب دادرسی و کیفرخواست را به دقت بررسی کردم و به اشخاص طرف معامله به صورت محسوس و نامحسوس ارتباط برقرار کردم و سرنخ‌هایی از وجود جریان‌هایی در شرکت برایمان معلوم شد که امیدوارم قاضی دستور تکمیل تحقیقات را برای رفع نقص در آن صادر کند.

در این لحظه قاضی مسعودی مقام گفت: چهارشنبه هفته گذشته تعدادی اسامی را داده‌ایم و قرار است نسبت به چهار تا پنج نفر از این افراد اقدامات تحقیقاتی آغاز شود.