تاریخ : 1398,دوشنبه 01 مهر16:32
کد خبر : 329336 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تشویق وزیر علوم به فراگیری زبان فارسی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر فراگیری خوب زبان فارسی گفت: کشور ما منبع غنی از تاریخ و علم است و زبان فارسی کلید این گنج و منبع اصیل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی صبح دوشنبه یکم مهرماه در آئین نواختن زنگ مهر و دفاع مقدس در دبیرستان دکتر شریعتی شهر همدان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از وجوه همت نظام اسلامی توجه به آموزش و پرورش و تحصیل جوانان بوده است، عنوان کرد: امروز بیش از ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز و چهار میلیون دانشجو در کلیه مراکز سالتحصیلی را شروع کردند که این جمعیت بزرگ آینده سازان کشور هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر زودگذر بودن زمان، افزود: حتما این فرصت های طلایی را در دوره جوانی و تحصیل غنیمت شمارید و با هوش و توان توجه کنید. آینده برای شما جوانان بوده و آینده مبتنی بر تکنولوژی و فناوری است از این رو خودتان را برای آینده متحول آماده کنید.

غلامی تأکید کرد: کشور ما در حوزه علوم و تحقیقات کارهای خوبی انجام داده به طوریکه بعد از انقلاب کلیه نیازهای کارشناسی تحصیلکرده را دانشگاه ها تأمین کردند به طوریکه امروزه فارغ التحصیلانی داریم که زمینه اشتغال برای آنها فراهم نیست‌.

وی با بیان اینکه وقتی می گوییم در دنیا رتبه ۱۶ را کسب کردیم، این جایگاه در یک تلاش نفس گیر با کشورهای درحال توسعه و با همت اساتید، دانشجویان و دانش آموزان به دست آورده ایم، اظهار کرد: موفقیت های المپیکی دانش آموزان در عرصه های بین المللی یکی از نمونه های موفقیت در بحث آموزش است.

وزیر علوم با بیان اینکه در 10 سال گذشته انتقال علوم و فناوری به جامعه به خوبی انجام شده است، عنوان کرد: فعالیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکت های فناور براساس دانش های روز، نتیجه تلاش های مراکز علمی و آموزشی است.

وی با تأکید بر اینکه در آینده به خوبی با دنیای متحول پیش خواهیم رفت، افزود: جوانان ما به ویژه در دبیرستان ها ظرفیت های بالای خود را تقویت خواهند کرد تا از قافله علم و تحصیل جا نمانند.

غلامی ادامه داد: با توجه به دستورات امید دین مبین اسلام، اتکا به خدا را فراموش نکنید چرا که خداست که در سختی ها شما را از نگرانی نجات خواهد داد و به هر هدف مقدسی که دارید، شما را می رساند.