تاریخ : 1398,دوشنبه 01 مهر20:16
کد خبر : 329365 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعلام شعار سال تحصیلی جدید از سوی معاون فرهنگی وزارت بهداشت

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانشگاهیان تبریک گفت و از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست کرد به عنوان «سفیران سلامت جامعه»، با شعار «توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و سلامت فرهنگی» مسئولیت اجتماعی خویش را بیش از پیش ایفا نمایند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، به نقل از مفدا، در متن پیام دکتر سیماسادات لاری آمده است: امسال در طلیعه پنجمین دهه انقلاب اسلامی، سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهیان با الهام از حماسه حسینی و نهضت عاشورا، همراه و همگام با ملت آزاده و سربلند ایران با اراده‌ای استوار در مسیر ظلم‌ستیزی، حق‌طلبی و اصلاح‌گری گام بر می‌دارند.

بدون شک پیشگامی و حضور فعال دانشجویان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، متأثر از فرهنگ انسان‌ساز عاشورا و تداوم مسؤولانه راه و مرام حسینی است که با ایمان، آگاهی و زمان‌شناسی از سال‌های دور در دانشگاه‌های ما پیموده شده و به برکت روشنگری‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب به سوی سرمنزل مقصود در حرکت است.

در دنیای معاصر امروز اگرچه سرمایه در گونه‌های مختلفی نظیر سرمایه اقتصادی، اجتماعی، علمی و ... تعریف می‌شود، لیکن در عصر حاضر در کنار توانمندی‌های علمی و توان خلق و دستیابی به فناوری‌های زیرساختی و استراتژیک، آنچه که عامل تفوق و برتری است، «سرمایه فرهنگی» به معنی قابلیت‌ها، دانش‌ها، مهارت‌ها و مجموع کالاهای فرهنگی یک ملت است.

این نوع از سرمایه که نوعی خاص از ارزش‌ها و هنجارهای والای جامعه است، اساساً نمی‌تواند مورد سوء استفاده واقع شود و مثل سرمایه اقتصادی قابلیت تحصیل زودهنگام و خرید و فروش نداشته و تدریجی است.

با آغاز سال تحصیلی جدید بر ماست که با درک این رسالت بزرگ که همانا افزایش سرمایه فرهنگی دانشجویان در کنار تحصیل علم و آگاهی است، زمینه‌ساز مشارکت فعال دانشجویان علوم پزشکی کشور در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و سیاسی باشیم و بکوشیم در فرصت مغتنم حضور آینده‌سازان کشور در دانشگاه، با برنامه‌ریزی هوشمندانه افکار و اندیشه‌های آنها را بارور ساخته و سکانداران تأمین سلامت را افرادی چند بعدی و واجد ویژگی‌های متعالی یک انسان کامل تربیت کنیم.

اینک در آغاز سال تحصیلی جدید از دانشجویان عزیز درخواست می‌نمایم به عنوان «سفیران سلامت جامعه»، با شعار «توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و سلامت فرهنگی» مسؤولیت اجتماعی خویش را بیش از پیش ایفا نمایند.

اینجانب با تبریک سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ و با آرزوی این که سال تحصیلی جدید سالی سرشار از امید، نشاط، تفاهم، همدلی، هم‌زبانی، مشارکت و تعاون، قانون‌گرایی و ارزش‌مداری باشد، لازم می‌دانم در طلیعه مهرماه که هم‌زمان با «هفته دفاع مقدس» است، یاد و خاطره ایثارگری‌ها و رشادت‌های جامعه علوم پزشکی را در دوران دفاع مقدس گرامی داشته و از مقام والای «شهدای عرصه سلامت» کشور تجلیل کنم.

از خداوند جان و خرد می‌خواهم که سال تحصیلی جدید را برای جامعه دانشگاهی و عموم ملت شریف ایران، سالی قرین با موفقیت و پیروزی‌های چشمگیر در عرصه‌ علم و فرهنگ و سال بلوغ و بالندگی سیاسی و فرهنگی قرار دهد.