تاریخ : 1398,سه شنبه 02 مهر02:01
کد خبر : 329376 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

غلامی: راه ابریشم راهی برای تبادل علم و فرهنگ بوده است

وزیر علوم گفت: امروزه در ایران یک درهم تنیدگی بین فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ اسلامی داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر غلامی در آیین افتتاحیه اجلاس جهانی راه ابریشم که امروز (دوشنبه) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون آسیا و اقیانوسیه سازمان یونسکو، مدیران استان و نمایندگانی از ۱۴ کشور جهان در سالن همایش‌های استانداری برگزار شد، گفت: در روز‌های اخیر در ایران به پاس جانفشانی‌های جوانان دلیر ایران و تلاش ما برای حفظ خاک این مرز و بوم مراسم‌های خاصی انجام می‌شود که بخشی از فرهنگ غنی و پربار این مرز و بوم را به نمایش می‌گذارد.

وزیر علوم تصریح کرد: ملت ایران هیچ‌گاه به هیچ ملتی تهاجم نداشته و همواره میزبان علما از کشور‌های مختلف جهان بوده است و قدیمی‌ترین دانشگاه جهان را در خود دارد؛ قطعاً شکل‌گیری دانشگاه مقدماتی دارد که بخش مهمی در توسعه علم و دانش بوده است.

دکتر غلامی گفت: تاریخ و فرهنگ علم دوستی کشور منجر به شکوفایی علم و دانش شد که پایه رشد و ترقی علم و دانش جهانی گشت.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: راه ابریشم راهی برای تبادل علم و فرهنگ بوده است.

وی بیان کرد: ما دانشمندان زیاد و به‌نامی را می‌شناسیم که راه‌های طولانی را طی می‌کردند تا از توانمندی‌های علمی مناطق بهره ببرند، به منطقه خود برگردند و نقش خود را ایفا کنند.

وزیر علوم تشریح کرد: راه ابریشم راه مبادله علم، فرهنگ و مبادلات تجاری بوده است؛ امروز ما در یکی از شهر‌های مهم مسیر این راه تاریخی مهم به اهمیت دستاورد‌های شکل‌گیری این راه و آثار ارتباطاتی که در این بستر رخ داده است می‌پردازیم.

وی اظهار کرد: حضور نمایندگان کشور‌ها از سراسر جهان نشان از توجه تاریخ و فرهنگ گذشتگانمان دارد؛ همدان عمری به تاریخ و تمدن ایرانیان دارد و دانشمندان به نامی از این خاک برخواستند.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین اقوام یکی از موارد مهم در همدان است.