تاریخ : 1398,چهارشنبه 03 مهر21:15
کد خبر : 329656 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

ربات ژیمناستیک‌کار پشتک هم می‌زند

شرکت بوستون دینامیک با به روزرسانی ربات انسان‌نمای اطلس خود قابلیت‌های جدیدی به آن بخشیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از نیواطلس، شرکت بوستون دینامیک ربات انسان نمای اطلس را به روز کرده تا این ربات بتواند مانند یک ورزشکار رشته ژیمناستیک بر روی زمین غلت بخورد و سپس با سرعت بالا به هوا بپرد.

این شرکت قبلا یک ربات سگ هم تولید کرده بود که از توانایی های خاصی برای همراهی، کنترل و نظارت، عبور از موانع، باز کردن درب ها و جست و خیز کردن برخوردار بود. حالا این ربات که اسپات نام دارد هم به روز شده تا بتواند با یک بار شارژ باتری تا 90 دقیقه یک نفس بدود.

ربات سگ بوستون دینامیک می تواند 14 کیلوگرم بار را حمل کند و در دمای منفی 20 تا مثبت 45 درجه سانتیگراد فعالیت کند. ربات یادشده در برابر گرد و خاک و بارش باران و ناملایمت های محیطی به شدت مقاوم است.

ممکن است این ربات توسط پلیس برای ماموریت های گشت زنی و خنثی کردن بمب مورد استفاده قرار بگیرد.

از سوی دیگر در ویدئوی تازه ای که از ربات انسان نمای اطلس توسط بوستون دینامیک منتشر شده، این ربات قادر به حفظ تعادل خود در حین انجام حرکات نمایشی مختلف است. این ربات می تواند چند متر به هوا بپرد و سپس بر روی زمین نشسته و غلت بزند.

انعطاف و نرمی حرکات ربات مذکور در نوع خود منحصر به  فرد است. زمان عرضه عمومی این دو ربات جدید به بازار هنوز مشخص نشده است.


کد خبرنگار : 15