تاریخ : 1398,چهارشنبه 03 مهر21:42
کد خبر : 329663 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

تسلا در پی تولید باتری خودروهای برق

طبق گزارشی جدید شرکت خودروسازی تسلا مشغول ساخت باتری های مخصوص خود است. در صورت ساخت باتری در تسلا از هزینه چرخه تجهیزات خودرو کاسته می شود و این امر به معنای کاهش قیمت مصرف کننده خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دیلی میل، طبق گزارشی جدید به نظر می رسد شرکت خودروسازی تسلا تصمیم دارد تامین بخش جدیدی از چرخه تجهیزات خود را برعهده گیرد.

در همین راستا مصاحبه ای با چند کارمند سابق و فعلی این شرکت نشان می دهد تسلا مشغول ساخت باتری های سلولی خود است. به این ترتیب شرکت خودروسازی دیگر نیازی به پاناسونیک ندارد تا این قطعه را تهیه کند.

طبق گزارش «سی ان بی سی» تسلا مشغول آزمایش باتری ها در واحد تولیدی در فرمونت کالیفرنیا است. در حال حاضر بخش عمده هزینه تولید خودروهای برقی به باتری آنها تعلق دارد. به عبارت دیگر اگر تسلا بتواند به طور موفقیت آمیز باتری های خود را تولید کند، هزینه چرخه تامین تجهیزات آن کاهش می یابد و این روند به تدریج به کاهش قیمت خودرو برای مصرف کننده منجر می شود.

البته طبق گزارش این شبکه خبری احتمال اندکی وجود دارد که تسلا در آینده نزدیک بتواند از لحاظ تولید باتری مستقل شود و پیش بینی می شود در حال حاضر برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود با پاناسونیک همکاری کند.

اما این شرکت تلاش های خود را برای ساخت باتری لیتیوم یونی متمرکز کرده است و تصمیم دارد چنین تجهیزاتی را به طور انبوه تولید کند.


 


کد خبرنگار : 15