تاریخ : 1398,سه شنبه 09 مهر20:59
کد خبر : 330214 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

کتاب «برنامه‌های منتخب رادیو» منتشر شد

روابط عمومی معاونت صدا با همکاری شبکه‌های رادیویی، کتابچه پاییزی رادیو را که در برگیرنده برنامه‌های منتخب شبکه‌های رادیویی است، منتشر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا با اشاره به ویژگی های مخاطبان رادیو بیان کرد: تعلقات مخاطبان رادیو در طول زمان تغییر کرده است ولی این رسانه ویژگی صداقت و وفاداری خودش را همچنان حفظ کرده و همگان اذعان دارند که رادیو، طرفداران وفادار و پرشماری دارد، دلایل پرشنونده بودن رادیو متعدد است و به طور مثال می توان به این اشاره کرد که رادیو به راحتی قابل حمل و نقل و بهره‌گیری از آن رویاساز است.

وی تصریح کرد: رادیو با وجود همه فناوری‌ها و امکانات جدید، از جمله رایانه‌ها و دیسک‌های تصویری، همچنان جایگاه خود را دارد و بازارش در دنیا گرم و پر رونق است و در ساحت های جدید علاوه بر بسترهای گذشته، جلوه نمایی می‌کند، منوط به آنکه بتواند خود را روزآمد کند و به نیازهای مخاطب پاسخ دهد.

مدیر روابط عمومی معاونت صدا تصریح کرد: رسانه­ ملی به ویژه معاونت صدا با داشتن طیف وسیعی از مخاطبان فعال در دوره عصر ارتباطات مدرن به دنبال آن است تا ایده ­های جدید خلق کند و افزون بر تقویت و تثبیت جایگاه برنامه­ سازی، مطابق با تکنولوژی و فناوری روز و اهداف انقلاب اسلامی، تعامل فعال با مخاطب خود را مورد توجه قرار دهد تا به رادیویی پویا و تاثیرگذارتر از گذشته تبدیل شود.

فاتحی با اشاره به تدوین هفتمین  کتاب برنامه‌های منتخب رادیو گفت: با راهبری حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، در ابتدای هر فصل برنامه‌های منتخب شبکه‌های رادیویی در قالب کتابچه فصلی معرفی می‌شود.

وی افزود: در نسخه جدید کتابچه بخش‌های جدیدی چون «رادیو محرم» و «رادیو اربعین» نیز قرار گرفته است، در این مجموعه که ویترینی از بهترین‌های رادیو در پاییز  ۱۳۹۸ است با رعایت اصل اختصار با اشاره به ساختار، موضوع، روز و زمان پخش برنامه‌ها به اهداف، موضوعات، ویژگی‌های ممتاز و ذکر نام عوامل کلیدی و کارشناسان اشاره شده است.

فاتحی در پایان بیان کرد: نحوه مواجهه برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان هم با برنامه‌های برجسته و شاخص نسبت به سایر برنامه‌ها متفاوت است تا بتوانند از این ظرفیت بالقوه به نحو مطلوب استفاده و فرصت جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان موجود را به حداکثر رسانده و در انتقال پیام و محتوای مورد نظر توفیق حداکثری داشته باشند.