تاریخ : 1398,سه شنبه 09 مهر22:14
کد خبر : 330226 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری‌های برتر چین

شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) حضور می یابند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه یک هیئت تجاری و فناور متشکل از شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق ایرانی عازم چین می شوند، گفت: بازدید و حضور در نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) یکی از مهم ترین برنامه های این سفر است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بزرگترین و با نفوذترین نمایشگاه علمی و فناوری است، عنوان کرد: با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، هیئت بلندپایه تجاری و فناوری ایرانی ۱۹ تا ۲۳ آبان ماه سال جاری به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به کشور چین سفر می کنند تا شرایط همکاری‌ها و تعاملات بین دو کشور را بررسی کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: این هیئت تجاری و فناوری که متشکل از نمایندگان شرکت های دانش بنیان است، در این سفر با شرکت های متناظر چینی دیدارهای دو جانبه خواهند داشت و نشست های رو در رو برگزار می کنند.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه این سفر با هدف بازارسازی و صادرات برای محصولات  دانش بنیان « ایران ساخت» در فراسوی مرزها انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به رویکرد معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به صادرات محصولات دانش‌بنیان «ایران ساخت» و ایجاد و تقویت برندهای ایرانی، یک هیئت تجاری به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مدیران شرکت های دانش بنیان با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به کشور چین اعزام می شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درباره برنامه این سفر فناوری تجاری گفت: نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) بزرگترین و با نفوذ ترین نمایشگاه علمی و فناوری در زمینه های مختلف مانند نسل جدید فناوری اطلاعات، سوخت و انرژی های جدید سیستمهای الکترونیک، زیست فناوری و حفاظت از محیط زیست است.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان افزود: حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در این نمایشگاه معتبر جهانی کمک موثری در معرفی محصولات و توانمندی های ایران به جهان است. محصولاتی که می توانند یک بازار جهانی و مقبول داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه این نمایشگاه هر ساله به میزبانی مشترک وزارتخانه ها و کمیسیون های‌ دولتی چین و شهرداری شهر شنزن در این شهر برگزار می شود گفت: این نمایشگاه بعد از سال ها توسعه و پیشرفت به یکی از مهمترین رویدادهای فناوری در جهان مبدل شده و نقش مهمی در ارتقاء همکاری ها و مبادلات علمی، اقتصادی و تکنولوژیکی میان کشورهای مختلف دنیا را ایفا می کند.

وی درباره محورهای این نمایشگاه، اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی های جدید، سیستم های الکترونیک و اپتوالکترونیک و صفحه نمایش های لمسی از جمله محورهای اصلی این نمایشگاه بین المللی است.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به دیگر اهداف اعزام شرکت های تجاری ایرانی به چین، گفت: از دیگر اهداف اعزام این شرکت ها به چین می توان به مواردی چون شرکت در نشست های تجاری رو در رو با شرکت های چینی در شانگهای و شنزن، بازدید از پارک صنعتی سوژو، ایجاد پاویون ملی ایران و بازدید از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین اشاره کرد.