تاریخ : 1398,شنبه 13 مهر19:34
کد خبر : 330584 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ممنوعیت تردد خودروی سواری از ۱۵ مهرماه به کشور عراق

دبیر ستاد مرکزی اربعین، بابیان اینکه مردم سعی کنند برای حضور در راهپیمایی اربعین از خودروهای حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، گفت: ورود خودروی سواری شخصی به عراق از ۱۵ مهرماه ممنوع است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رادیو اربعین، احمد محمدی فر درباره آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین هم‌زمان با ظهر شنبه بیان کرد: خوشبختانه شرایط برای حضور مردم و زائران اربعین در مرزهای کشور خوب است و از سویی امیدواریم مشکلات مرز خسروی نیز به زودی برطرف شود تا بتوانیم شاهد اعزام زائران از این مرز هم باشیم.

وی افزود: ستاد اربعین برای ارائه خدمات بهتر به مردم برای بازگشت تمهیداتی را اندیشیده که از جمله آن‌ها تعیین سه شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک به عنوان پایلوت مسافربری و پایانه است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین بابیان اینه تعیین این سه شهر به مثابه پایلوت بارانداز مسافر به خصوص در بازگشت می‌تواند نظم خوبی را به حمل‌ونقل و ترافیک اربعین بدهد، ابراز کرد: زائران همگی در بازگشت به ایران بر طرف استان محل سکونت به یکی از این شهرها اعزام و ازآنجا تمام امکانات شامل قطار، اتوبوس، هواپیمای و خودروی سواری و ... برای تمام نقاط کشور مهیای استفاده مردم است.

محمدی فر باتاکید بر اینکه مردم برای مسافرت از ماشین‌های سواری خودشان استفاده نکنند، ابراز کرد: در وهله نخست باید گفت مرزهای کشور عراق به روی خودروهای سواری از ۱۵ مهرماه مسدود می‌شود در نتیجه کاپوتاژ خودرو میسر نخواهد بود.

وی افزود: در وهله دوم افرادی که اصرار به حضور با خودروی شخصی دارند و قبل از پانزدهم مهرماه خود را به مرز رسانده‌اند باید بدانند که در کشور عراق قطعاً مشکلات جاده‌ای، تامین سوخت، پارکینگ و ... وجود دارد لذا بهترین کار استفاده از امکانات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره پارکینگ های مرز ایران نیز، توضیح داد: طبق مصوبه ستاد اربعین قیمت پارکینگ های حاضر در مرز مشخص و مصوب شده اند و کسی حق ندارد ریالی اضافه‌تر از مردم دریافت کند.

محمد فر با بیان اینکه مردم می توانند گلایه ها و شکایات خود را پیگیری کنند، ابراز کرد: پارکینگ های ما در چهار مرز امسال مشخص شده اند و بر تمام اعمال و خدمات آن ها نظارت می شود از سوی دیگر چهار قرارگاه نیز برای اینکه مردم در آن ها حضور یافته و نسبت به طرح شکایت اقدام کنند، آماده شده اند.