تاریخ : 1398,سه شنبه 16 مهر13:15
کد خبر : 330875 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

وام هایی که دانشجویان علوم پزشکی باید اطلاع داشته باشند؛

۲۴ نوع وام دانشجویان علوم پزشکی سال ۹۹-۹۸ +جدول

اما از امروز نیز وزارت بهداشت تسهیلات ۲۴ نوع وام خود را در مقاطع مختلف اعلام کرد؛ برخی از این وام ها یک بار در طول تحصیل داده می شوند و برخی سرانه ماهانه و برخی دیگر بسته به نوع مقطع در طول تحصیل تکرار می شوند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، از روزگذشته ثبت نام وام های صندوق رفاه دانشجویان آغاز شد، که بر این اساس دانشجویان می توانند اقدام به ثبت نام ۲۵ نوع وام کنند.(گزارش کامل)

اما از امروز نیز وزارت بهداشت تسهیلات ۲۴ نوع وام خود را در مقاطع مختلف اعلام کرد؛ برخی از این وام ها یک بار در طول تحصیل داده می شوند و برخی سرانه ماهانه و برخی دیگر بسته به نوع مقطع در طول تحصیل تکرار می شوند.

وام تحصیلی مجردی و متاهلی، تسهیلات اولاد، وام مسکن مجردی و متاهلی، وام ضروری در مقاطع مختلف، وام ضروری حج و عتبات، کمک بلاعوض، وام شهریه در مقاطع مختلف، ودیعه مسکن در مقاطع و سه گروه مختلف از جمله این تسهیلات هستند. در بخش تسهیلات مسکن به دانشجویان نیز این تسهیلات در گروه های مختلف متفاوت است و با توجه به شهرهای کشور و هزینه های متفاوت، وام با ارقام متفاوت داده می شود.

بر این اساس وام های تحصیلی به وام مجردی، متاهلی، وام 3 برابر مجردی، وام 3 برابر متاهلی تقسیم می شوند، این وام به دانشجویان روزانه تعلق می گیرد.

وام های شهریه نیز که مبالغ آنها در جدول زیر آمده از 250 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است.

وام ضروری یکی دیگر وام هایی است که از 600 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

یکی دیگر از وام های قابل توجه و کاربردی برای دانشجویان وام مسکن خواهد بود، این وام از 9 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان متغیر است.

دانشگاه های تهران: دانشگاه های علوم پزشکی ارتش، ایران، بقیه الله، تهران، شهیدبهشتی، انستیتو پاستور ایران، سازمان انتقال خون، دانشگاه تربیت مدرس، جمعیت هلال احمر، پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم بهزیستی

دانشگاه های گروه ۲: دانشگاه های علوم پزشکی اراک، اصفهان، البرز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، جندی شاپور اهواز، زنجان، شیراز، قزوین، قم، گیلان، مشهد و همدان

دانشگاه های گروه ۳: دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی آبادان، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اسفراین، ایرانشهر، ایلام، بابل، بم، بهبهان، بیرجند، تربت جام، تربت حیدریه، جهرم، جیرفت، خراسان شمالی، خمین، خوی، خلخال، دزفول، رفسنجان، زابل، زاهدان، ساوه، سبزوار، سراب، سمنان، سیرجان، شاهرود، شهرکرد، شوشتر، فسا، کاشان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گراش، گناباد، لارستان، لرستان، مازندران، مراغه، نیشابور، یاسوج، یزد.


کد خبرنگار : 86