تاریخ : 1398,چهارشنبه 17 مهر02:36
کد خبر : 330932 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش یک فعال دانشجویی به هنجارشکنی در دانشگاه رازی

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: عده‌ای فرصت‌طلب با هنجارشکنی در دانشگاه‌ها بستر حمایت از فتنه‌گران را در مراکز علمی دانشگاهی فراهم کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، امیرحسین ترابی با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: طیف خاصی از تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور به‌صورت برنامه‌ریزی شده درصدد حاشیه‌سازی مراسم‌های استقبال از دانشجویان جدید الورود هستند.

وی افزود: در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، لرستان، رازی و چند دانشگاه دیگر، عکس سران فتنه در غرفه برخی تشکل‌های دانشجویی مشاهده شده و از دانشجویان جدیدالورود با این اقدام استقبال می‌کردند! عده‌ای فرصت‌طلب با هنجارشکنی در دانشگاه‌ها بستر حمایت از فتنه‌گران را در مراکز علمی دانشگاهی فراهم کرده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان این‌که پخش عکس و پوستر سران فتنه در دانشگاه‌ها کار درستی نیست، تصریح کرد: حمایت کردن از این افراد نه تنها برای کسی اعتبار و آبرو نمی‌آورد بلکه دافعه‌ای دوچندان برای تبلیغ‌کنندگان آنان دارد. هدف از این کارها، تنش‌آفرینی در دانشگاه و موج‌سواری تبلیغاتی بر آن بود که بازتاب گسترده اتفاقات دانشگاه علامه طباطبایی در رسانه‌های ضد انقلاب گواهی بر این مدعاست.

ترابی با اشاره به این‌که در این قضایا از چراغ سبز نشان دادن مسئولان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت علوم با سکوت و تعلل در تعیین ضوابط و مقررات شفاف برای این طیف، ابزار قانونی می‌سازند. هم‌چنین مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نبودن قوانین مشخص را توجیهی بر هنجارشکنی‌های این جماعت قرار می‌دهند.