تاریخ : 1398,چهارشنبه 17 مهر03:17
کد خبر : 330938 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حمله زامبی خارج نشین به «فم‌تریپ»

سالومه سیدنیا، یکی از مجریان شبکه منوتو در پست اینستاگرامی اش، این پروژه را پروژه ای "کثیف" خوانده و از نشان دادن ایران به عنوان کشوری "عالی" گلایه کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جام نیوز، عبارت و هشتگ «فم تریپ» یا همان سفر ارزان یا رایگان، چند روزی است که میان کاربران شبکه های اجتماعی رایج شده است. افراد و سازمان ها از متخصصان حوزه گردشگری از جمله عکاسان، بلاگرها، لیدرها و اصحاب رسانه برای معرفی شهرها و جاذبه های گردشگری کمک می گیرند تا به این موضوعات، به طور ویژه پرداخته شود.

از آنجا که رسانه های غربی همواره در تلاشند تا چهره ای دهشتناک، تلخ و سیاه از جامعه ایرانی به جهانیان عرضه کنند، برخی از چهره های شناخته شده در شبکه های اجتماعی، بدون هیچ چشمداشتی به روایتگری زیبایی های سرزمین پهناور و زیبای ایران پرداخته اند.

هدی رستمی، یکی از اینفلوئنسرهای ایرانی در عرصه گردشگری است که در فعالیت اخیر خود با دعوت از سیزده شخص اثرگذار و هنرمند از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، روسیه، ایتالیا، اوکراین، هند و چین در برنامه ای کوتاه مدت ایران گردی راه انداخته اند تا به عنوان سفیرانی از طرف فالوئرهای خود، ابعاد گوناگون و متفاوتی از ایران را حس نمایند. تجربه ای که می توان در هشتگ feeliran , #letsfeeliran# دنبال نمود.

طبیعی است که این اقدام خالی از اشکال نبوده اما زیرسوال بردن اصل داستان که تلاش برای نشان دادن چهره زیبای ایران است، به مذاق برخی افراد و جریانات وابسته که از نشان دادن ضدیت خود با ایران و ایرانی ابایی ندارند، خوش نخواهد آمد.

سالومه سیدنیا، یکی از مجریان شبکه منوتو در پست اینستاگرامی اش، این پروژه را پروژه ای "کثیف" خوانده و از نشان دادن ایران به عنوان کشوری "عالی" گلایه کرده است. او با حمله به تیم "فم تریپ" و "بی غیرت" خواندن آنها، این افراد را "خائنین به مردم"! توصیف نموده که واقعیات را به خاطر پول فروخته اند!

این اظهار نظر غیرکارشناسی و هتاکانه مجری منوتو، واکنش کاربران شبکه های اجتماعی و چهره های شناخته شده را در پی داشت؛ به گونه ای که سیدنیا را به باد انتقاد گرفتند.

فرشاد توماج، فعال سیاسی مقیم سوئد در توییتی با نقد توهین ها به تیم هدی رستمی نوشت: «یک عده هم هستند که نان‌شان در بدبخت/زشت/عقب‌مانده نشان دادن تحریم است. و طبیعتا هرکاری برای بدبخت نشان دادن یا بدبخت کردن ایران انجام میدهند. می‌خواهد صرفا تصویرسازی باشد، یا تشویق به جنگ و تحریم. برای این جماعت کاری که هدی رستمی می‌کند باید هم مذموم شمرده شود. بحث نان است.»

پوریا آسترکی، از فعالان رسانه ای در توییتی نوشت: «بلی فم تریپ و کار قشنگ هدی رستمی به سالومه فشار می‌آورد. اولین حرکت سازمان‌یافته علیه گردشگری ایران در توییتر وقتی بود که یه عده زامبی‌ به هشتگ #MustSeeIran حمله کردند. باور کنید مخالفت با تبلیغ و توسعه گردشگری نه‌تنها اقدامی تحریم‌خواهانه که جنگ‌طلبانه است #ویرانی‌طلبی.»

یکی دیگر از کاربران توییتر نیز با تحلیل عملکرد مجری منوتو نوشت: «پروژه فم تریپ که توسط هدی رستمی و تیمش برنامه‌ریزی و اجرا شده، یکی از بهترین و موفق‌ترین کارهای چند سال اخیره و البته کاملا طبیعیه که زامبی‌های خارج‌نشین و اسطوره‌های بلاهتی از جنس سالومه سیدی بخوان بهش فحش بدن. به هرحال اینا پول میگیرن که هر سفیدی را سیاه کنند!»

کاربر دیگری نیز از منظر رفتارشناسی مجری منوتو را مورد انتقاد قرار داده و نوشته است: « همین سالومه اون موقع که کلباسی سعی میکرد برای زلزله زده‌ها خونه بسازه هر کاری تونست کرد که بزندش زمین. میدونید چرا؟ چون یکی مثل هدی یه روزی خواست فم تریپ رو راه بندازه بکوبه تو سرش که چرا توریستها رو تو خرابه‌های زلزله نمیبری؟ نون این آدمها تو بدبختی و گشنگی و عکس یخچال خالی مردمه.»