تاریخ : 1398,چهارشنبه 17 مهر03:44
کد خبر : 330943 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

واکنش کاربران توییتر به گزارش مضحک بی‌بی‌سی؛

روباه پیر مدعی حقوق مردم ایران شد!

شبکه بی‌بی‌سی «بردگان مدرن» را افرادی می‌داند که به دلیل اعمال تهدید، خشونت و نیرنگ نمی‌توانند از انجام برخی کارها سر باز زنند و یا به طور کلی دست از کار بکشند؛ همچنین در این گزارش ایران را جزو کشورهایی دانسته که به نسبت جمعیت‌اش دارای بردگان مدرن زیادی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اخیرا شبکه بی‌بی‌سی فارسی گزارشی درباره برده‌داری مدرن منتشر کرده و در آن مدعی شده که ایران تقریبا 1 میلیون و 300 هزار برده مدرن در کشور دارد. این شبکه طبق عادت همیشگی موضوع را به مدافعان حرم و قالیبافی کودکان ایرانی و ازدواج دختران در سنین پایین ربط داد!

بی‌بی‌سی در این گزارش که توسط یک سازمان استرالیایی با عنوان بنیاد «واک فری» تهیه‌شده معتقد است که حداقل 40 میلیون برده مدرن در جهان وجود دارد و 70 درصدشان شامل زنان و دختران هستند، همچنین 25 درصد کل برده‌های مدرن نیز کودکان هستند و از این بین 25 میلیون نفر کار اجباری می‌کنند و باقی برده جنسی هستند. اما نکته مهم اینجاست که در این پژوهش ایران را دهمین کشور دارای برده مدرن معرفی کرده است و از جمله کشورهایی است که برای مبارزه با برده‌داری کمترین اقدام را انجام می‌دهد.

در ابتدای این گزارش مفروض‌ها به غلط بیان شده است و در ادامه دختری را که بدون خواست خودش ازدواج کرده و بعد هم روی زمین کشاورزی کار می‌کند یا قالی می‌بافد را برده محسوب می‌کند!

ادامه ماجرا عجیب می‌شود و تصاویری از مدافعان حرم نشان داده می‌شود و به مخاطب به‌گونه‌ای القا می‌کند که نظامیان ایران از کودکان در جنگ استفاده می‌کنند و از کودک سربازها به‌عنوان برده جنگی نام می‌برد!

اگرچه براساس آمار منتشر شده از سوی مراجع رسمی و سازمان‌های حقوق بشری، رشد برده‌داری مدرن در کشورهای اروپایی به‌ ویژه انگلیس با شتاب قابل توجهی در حال افزایش است.

این در حالی است که که گزارش منتشر شده دیگری توسط گروه مبارزه با قاچاق و برده‌داری مدرن در انگلیس اعلام کرده است، برده‌داری در انگلیس طی سال گذشته میلادی تقریباً ۲ برابر شده است.

با این حال کاربران شبکه اجتماعی توییتر نسبت به این گزارش (BBC) واکنش‌های متفاوتی داشتند که در ادامه مشاهده می‌کنید؛


کد خبرنگار : 38