تاریخ : 1398,چهارشنبه 17 مهر12:22
کد خبر : 330964 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

امکان صدورفوری برگ تردد برای زائران اربعین وجود دارد

رئیس اداره گذرنامه ناجا گفت: امکان صدور فوری برگ تردد برای زائرانی که هنوز اقدام نکرده‌اند نیز وجود دارد و مردم می‌توانند برگ تردد خود را دریافت کنند.

سرهنگ نقد علی شریفی بابیان اینکه امکان صدور فوری برگ تردد برای زائران اربعین وجود دارد، تأکید کرد:  با توجه به اینکه برگ تردد طرحی نو بود شاید در اوایل با مشکلاتی روبرو بودیم اما این روزها تمامی درخواست‌هایی که از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ برای ناجا ارسال‌شده پس از استعلام‌ها و بررسی‌های لازم، به‌صورت فوری چاپ و تحویل پست می‌شود.

وی بابیان اینکه برگ تردد موقت در کمترین زمان ممکنه به دست متقاضیان می‌رسد، افزود: درگذشته نیز که گذرنامه‌های سه‌روزه به دست مردم می‌رسید از طریق پست این امر انجام شد و برگ ترددها نیز به همین طریق اعمال می‌شود و اگر معطلی در سیستم وجود دارد به‌واسطه ازدحام درخواست‌ها در اداره پست و توزیع مرسولات خواهد بود.

رئیس اداره گذرنامه ناجا، گفت: هیچ محدودیتی برای گذرنامه‌ها وجود ندارد و کسانی که حتی گذرنامه‌هایشان یک ماه هم اعتبار داشته از سوی عراق پذیرش شده‌اند اما توافقی که با کشور عراق صورت گرفته اگر زائران بخواهند به صورت هوایی به عراق سفر کنند باید حداقل شش ماه اعتبار برای گذرنامه‌شان وجود داشته باشد.

شریفی افزود: برای افرادی که گذرنامه‌هایشان مفقود شده در ایام اربعین اقدامات خوبی از سوی ناجا صورت می‌گیرد تا بتوانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ و اعلام فقدان کرده و در کمترین زمان ممکنه برایشان گذرنامه به مقصد عراق صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که محصل هستند نیز می‌بایست به دوایر گذرنامه مراجعه و نسبت به اعزام اربعین مبادرت ورزند.