تاریخ : 1398,پنجشنبه 18 مهر13:30
کد خبر : 331100 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مهم‌ترین نکاتی که صاحبین کسب و کارهای اینترنتی باید بدانند

توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، تلگرام، واتساپ و بسیاری از موارد مشابه از مصادیق شبکه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی در دنیای امروز به ابزاری قدرتمند در جهت تبلیغات و بازاریابی و ارتباطات تبدیل شده اند. به گونه ای که روش های سنتی ارتباط و تبلیغات را پس زده اند و قدرت را در این زمینه در دست گرفته اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروزه با توسعه اینترنت و بهره گیری های تجاری و اقتصادی که از فضای مجازی می شود بسیاری از کسب و کارها را به سمت فعالیت های اینترنتی و آنلاین سوق داده است. کسب درآمد بیشتر و افزایش سود شرکت ها در نتیجه فروش بیشتر حاصل از جذب مخاطبان بی شمار در فضای مجازی نیازی به توضیح ندارد و به راحتی قابل درک است. اما به علت رقابت شدیدی که در سالیان اخیر در صنایع مختلف در اینترنت به وجود آمده است بسیاری از افراد دست به تغییر الگوهای تبلیغات و بازاریابی خود زده اند و یا با ناکامی در این زمینه آن را کاملا رها کرده اند. اگر شما مالک یک کسب و کار اینترنتی هستید و یا قصد توسعه آن را در فضای مجازی دارید حتما نکاتی را که در ادامه خواهیم گفت را به خاطر بسپارید و در فعالیت های تجاری خود به کار برید.

مهم ترین نکاتی که صاحبین کسب و کارهای اینترنتی باید بدانند

راهکارهای بهبود کسب و کارهای اینترنتی
برای بهبود کسب و کارهایی که در اینترنت فعال هستند راهکارهای فراوانی را می توان بیان نمود. اما شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که ماکزیمم بازده را برای شما به ارمفان بیاورند. استفاده از تمام روشهای موجود عملا هیچ مزیتی را برای شرکت ها مخصوصا کسب و کارهای کوچک به همراه نخواهد داشت و اگرچه امکان دارد نتایج مثبتی نیز داشته باشند اما اتلاف زمان و هزینه را به دنبال خواهند داشت. به کفته میلنر که یکی از متخصصین بازاریابی اینترنتی در دنیاست ، روش هایی بهترین راهکار برای تقویت یک کسب و کار هستند که نسبت به سایر روش های موجود از ریسک و هزینه های کمتری جهت اجرا برخوردار باشند. در ادامه سه راهکار عالی و بدون ریسک را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهینه سازی و سئو سایت اینترنتی کسب و کار
اگر کسب و کار خود را برپایه طراحی سایت بنا نهاده اید و یا قصد دارید یک وبسایت مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید حتما باید به بهینه سازی و سئو سایت نیز فکر کنید. زمانی که یک سایت و فروشگاه اینترنتی راه اندازی می شود نیاز به دیده شدن دارد تا مخاطبان را به سمت خود جلب نماید. طبیعتا شما نمی توانید با چاپ بیلبورد ، بنر و یا تراکت و یا از طریق تبلیغات دهان به دهان وب سایت خود را به دیگران معرفی کنید. محل معرفی سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. برای اینکه سایت شما در گوگل دیده شود نیاز به سئو دارید. سئو یعنی بهینه سایت برای دیده شدن در موتور های جستجو.

مواردی که به عهده سئوکار و در تخصص سئو هستند شامل افزایش سرعت سایت ، بهبود رتبه در گوگل ، افزایش کلمات کلیدی تخصصی ، تولید محتوا ، بهبود کارایی سایت و افزایش جذابیت بصری ، بهینه سازی تصاویر و کاهش حجم آنها می باشد. هرچند که بسیاری از فاکتور های دیگر را نیز در برمی گیرد که مربوط به مباحث تخصصی سئو سایت می باشد.

سئو سایت یک سرمایه گذاری مناسب برای کسب و کار های اینترنتی به حساب می آید. امروزه وب سایت های فراوانی وجود دارند که فعالیت خود را از چند سال قبل شروع کرده اند و ارزش بالای مادی دارند و برای صاحبین خود سود و درآمد های چشمگیری را ایجاد کرده اند.

شما نیز می توانید هم با برونسپاری سئو سایت خود و هم با یادگیری سئو در مسیر بهبود کسب و کار خود گام بردارید.

برای افزایش اطلاعات شما در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله تاثیر سئو در بهبود کسب و کار را مطالعه نمایید.

استفاده هدفمند از شبکه های اجتماعی
توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، تلگرام، واتساپ و بسیاری از موارد مشابه از مصادیق شبکه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی در دنیای امروز به ابزاری قدرتمند در جهت تبلیغات و بازاریابی و ارتباطات تبدیل شده اند. به گونه ای که روش های سنتی ارتباط و تبلیغات را پس زده اند و قدرت را در این زمینه در دست گرفته اند.

شبکه های اجتماعی به واسطه حضور کاربران فراوان از سرتاسر جهان یک بستر مناسب برای بهبود کسب و کار شما محسوب می شوند. این رسانه ها به دو صورت توانایی تبلیغات و بازاریابی را برای شما دارند. یکی به صورت مستقیم با جذب مشتری از طریق تبلیغ در صفحات پرمخاطبو دیگری از طریق بازاریابی غیر مستقیم ، که در این صورت شما آدرس وب سایت یا محل فعالیت خود را بر روی شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنید. در حالت اول شما برای هر محصول یک تبلیغ ارائه می دهید اما در حالت دوم به جای تبلیغ تک تک محصولات به مشتریان مجموعه ای از محصولات و خدمات را ارائه می دهید.

شبکه های اجتماعی نقش پررنگی نیز در سئو سایت دارند و به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می کنند.

به روزرسانی روش های تبلیغات و بازاریابی
امروزه دیگر روش های پر خرج تبلیغات سنتی مانند طراحی کاتالوگ و بروشور، چاپ و توزیع تراکت و یا حتی استفاده از بیلبورد های تبلیغاتی که بعضا چند صد ملیون تومان هزینه نصب دارند به صرفه نیست. اینترنت شرایطی را فراهم کرده که با هزینه های بسیار پایین تر از روش های سنتی می توان بازاریابی و تبلیغات کرد. برای هماهنگی با این شرایط شما باید روش های قدیمی و ستنی را به روزرسانی کنید و از روش های تبلیغات اینترنتی مانند ایمیل مارکتینگ، گوگل ادز، طراحی رپورتاژ، سئو، موبایل مارکتینگ، تبلیغات شبکه های اجتماعی، خرید بنر های آنلاین در سایت های پر بازدید و ... استفاده نمایید. برخی از شرکت هایی که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند ، شرکت تبلیغاتی سپیدگرافیک، شرکت طراحی و سئو سایت سئوبهنیه و ... هستند.


کد خبرنگار : 16