تاریخ : 1398,شنبه 20 مهر19:10
کد خبر : 331286 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برگزاری کارگاه‌های هنری اربعین در دانشگاه سوره

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره از برگزاری برنامه‌های این دانشگاه در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه سوره، مهران هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی به تشریح برنامه­‌های طراحی شده برای بزرگداشت این ایام پرداخت و  با یادآوری هدف دانشگاه سوره برای ترویج فرهنگ دینی و هنری در جامعه گفت: در هفته منتهی به اربعین حسینی سه برنامه مناسبتی به منظور بزرگداشت این ایام تدارک دیده شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره نخستین برنامه­ را تعزیه­ خوانی توسط گروه «بدر خیبر» عنوان کرد و گفت: این برنامه به مدت دو روز در دانشکده هنر و دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره اجرا شد که با حضور رئیس دانشگاه استقبال خوب دانشجویان را نیز در پی داشت.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه­ های هنری به همین مناسبت اشاره کرد و افزود: دوشنبه ۲۲ مهر کارگاه نقاشی با موضوع واقعه عاشورا و حماسه امام حسین (ع) با حضور احمد خلیلی فرد استاد نقاشی دانشگاه سوره و تعدادی از فارغ التحصیلان رشته نقاشی این دانشگاه برگزار می شود. طبق طراحی صورت گرفته، این نقاشی روی بومی با ابعاد یک و نیم در سه متر در نگارخانه آیه خلق خواهد شد و قرار است در یکی از معابر شهر تهران یا ادارات مرتبط با شهرداری نصب شود.

هوشیار در ادامه به کارگاه هنری نقاشی خط اشاره کرد و گفت: چهارشنبه ۲۴ مهرماه این کارگاه با موضوع حماسه عاشورا و ابعاد معنوی این واقعه، با حضور چهار تن از اساتید برجسته و صاحب نام در این عرصه و نیز دانشجویان دانشگاه سوره در نگارخانه آیه برگزار می­شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره ابراز امیدواری کرد آثار تولید شده در این کارگاه­ها به صورت نمایشگاه در نگارخانه آیه برای بازدید عموم به نمایش درآید.