تاریخ : 1398,سه شنبه 23 مهر20:32
کد خبر : 331616 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

چاپ ۵۶۱ هزار برگ تردد ویژه اربعین

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات ناجا بابیان اینکه در یک ماه اخیر دو میلیون نفر متقاضی صدور گذرنامه بودند، گفت: در این مدت ۵۶۱ هزار برگ تردد ویژه اربعین امسال چاپ‌شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رادیو اربعین، سردار احمد دولت‌خواه بابیان اینکه پلیس نقش اساسی در اجرای مأموریت اربعین دارد، اظهار داشت: صدور برگ عبور موقت و گذرنامه‌ها بر عهده معاونت فناوری ارتباطات و اطلاعات ناجا است و این در حالی است که میانگین تقاضا برای صدور گذرنامه در ایام معمولی سال روزانه هشت هزار مورد است.

وی با اشاره به اینکه امسال در یک ماه گذشته این آمار از مرز ۵۰ هزار نفر در روز گذشت، افزود: با توجه به ظرفیتی که در صدور گذرنامه وجود دارد این ظرفیت پاسخگوی تقاضای مردم در حوزه صدور گذرنامه نبود به همین سبب با تفاهم دولت ایران و عراق برگ تردد موقت به‌عنوان سند جایگزین معتبر برای شرکت در سفر اربعین طراحی شد.

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات ناجا بابیان اینکه سال گذشته از ابتدای محرم تا ۲۰ صفر درمجموع ۹۵۰ هزار مورد تقاضای صدور گذرنامه داشتیم، تصریح کرد: امسال این آمار در مدت مشابه سال گذشته به دو میلیون نفر رسید.

دولت‌خواه از چاپ ۵۶۱ هزار برگ تردد موقت ویژه اربعین امسال خبر داد و گفت: تسریع در فرآیند کنترل گذرنامه در مرزهای خروجی کشور ازجمله رویکردهای مهم این نهاد بود که اکنون با اجرای طرح‌های مختلف این امر در کمتر از پنج ثانیه محقق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ امنیت زائران گفت: کنترل مسیرهای مواصلاتی شهرهای مرزی به‌صورت هوشمند با دوربین‌های ترافیکی در راستای حفظ امنیت زائران اربعین از دیگر خدمات مهم این نهاد محسوب می‌شود.