تاریخ : 1398,جمعه 26 مهر17:51
کد خبر : 331840 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حق جلسه ۵ میلیون تومانی شورای شهر کرج

حسینی همدانی ضمن انتقاد از مسئولانی که در این موضوع دخیل بودند گفت: برای استان و شهر حاسیه درست نکنید، این ماجرا تا جایی در رسانه ها مطرح شد که شبکه سراسری هم آن را پخش کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطب های نماز جمعه ضمن تشکر از پاسداران گمنام حضرت ولی عصر(عج) در رابطه دستگیری سرشبکه معاند گفت: این عزیزان ضربه به موقع و مهمی به دشمن زدند و البته تلاش آن ها در موضوعات مختلف از جمله طرح ترور سردار سلیمانی که حدود چهل روز پیش دشمن قصد انجام آن را داشت دشمن را ناکام گذاشته است.

امام جمعه کرج افزود: اهمیت این حرکت دستگاه اطلاعاتی سپاه در این است که بدانیم این دستگیری در یک عملیات چند وجهی و پیچیده در در تقابل با پیشرفته ترین سیستم های اطلاعاتی و امنیتی غرب از جمله کشور فرانسه که از این معاند به طور کامل حفاظت فیزیکی و سایبری می کرد انجام شده است.

حسینی همدانی ادامه داد: این فرد در داخل با مهره هایی در ارتباط بوده است که باید همگی آن ها شناسایی شوند و به سزای عملشان برسند تا این شبکه معاند به طور کامل از میان برود.

امام جمعه کرج با انتقاد از مصوبه جلسه اخیر شورای شهر کرج گفت: چرا باید با سرمایه مردم برای مدیر غیر بومی در محله ای گران قیمت باید مسکن تهیه کرد؟  آقایان هر طور هم که بخواهند اینکار را توجیه بکنند این کار درستی نیست. اولا چه ضرورتی دارد مدیر غیر بومی بیاورید، آن هم در مسئولیت های میانی و پایین استان؟ که این متاسفانه باب گشادی است که تحت عناوین مختلف مدیرانی میایند. ثانیا چه دلیلی دارد با این هزینه گزاف مسکن او را به بدنه شهر تحمیل کنیم؟

حسینی همدانی ضمن انتقاد از مسئولانی که در این موضوع دخیل  بودند گفت: برای استان و شهر حاسیه درست نکنید، این ماجرا تا جایی در رسانه ها مطرح شد که شبکه سراسری هم آن را پخش کرد.

امام جمعه کرج افزود: یک سوالی البته از آقایان دارم و آن اینکه آیا تمام هزینه هایی که استانداری و دستگاه های عمومی استان دارند باید شهرداری کرج تامین کند؟ شهرهای دیگر استان نقشی ندارند؟ استانداری متعلق به همه استان است. اینکه باید هزینه های استانداری تامین شود درست است اما فقط باید شهر کرج این هزینه ها را تامین کند یا اینکه باید برآورد کنیم و به نسبت مناسبی بین بخش های استان تقسیم کنیم؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از خطبه ها گفت: برای آزادکردن زندانی، بحث مهدویت، مسجد و مصلی، و بحث های فرهنگی مورد نیاز شهر بودجه و امکانات مالی وجود ندارد و مسؤولان نمی توانند کمک کنند اما به بحث حق الجلسه که می رسد بودجه کافی برای آقایان وجود دارد!

وی گفت: در بحث این خانه های میلیاردی بحث حق الجلسه ها گم شد. یک باره می بینید در یک جلسه برای مدیری که در جلسه بوده 15 میلیون تومان پاداش تصویب شد. 5 میلیون تومان به عنوان حق الجلسه اعضای شورا تصویب می کنند این چه تصمیمی است که گرفته اید؟  به اینجور مسائل که می رسد آقاین دست و دل باز می شوند. بترسید از روزی که باید حساب و کتاب پس بدهید. بیت المال یک ریالش هم حساب دارد.

خطیب جمعه کرج در رابطه با انتخابات پیش روی مجلس تاکید کرد: مسأولان موجبات دلسردی مردم را فراهم نکنید! عده ای دخالت هایی دارند و اعمال نفوذهایی می کنند؛ مسؤولی را که دستگاه نظارتی تایید نکرده به کارگیری اش خطاست. این فرمان رسمی رهبر معظم انقلاب است که فرموند به هیچ وجه نباید کسی که از دستگاه امنیتی رد صلاحیت شده است به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: بنده اگر احساس بکنم تذکراتی که خصوصی و در خطبه ها می دهم اثر ندارد شفاف و علنی به مردم خواهم گفت و ملاحظه استاندار، فرماندار  و نماینده مجلس و کوچک و بزرگی که در آنجا نقش دارند را نخواهم کرد تا مردم مطلع باشند چه کسی دارد خطا می کند.