تاریخ : 1398,یکشنبه 28 مهر04:32
کد خبر : 331943 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

غلامی: همکاری با وزارت ارتباطات برای ساخت ماهواره

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عمده همکاری ما با وزارت ارتباطات به GIS، پایش سطح کره زمین جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی و محیط زیست مربوط می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره همکاری این وزارتخانه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهمترین مواردی که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیری می‌شود همکاری با سایر نهاد ها برای تحقق اهداف کلان ملی است.

وی افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری مناسبی را تعریف کنیم که این همکاری از سال‌های گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

همکاری برای ساخت ماهواره

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: در موضوع ماهواره ها تا کنون توانسته ایم توسط دانشگاه‌ها با وزارت ارتباطات همکاری کنیم و این دانشگاه ها در حال پیگیری مواردی هستند که پیش از این تعریف شده بود.

غلامی  تصریح کرد: دانشگاه های علم و صنعت و امیرکبیر تاکنون ماهواره‌هایی را ساخته و به پژوهشگاه و سازمان فضایی تحویل دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عمده همکاری ما با وزارت ارتباطات به GIS، پایش سطح کره زمین جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی و محیط زیست مربوط می شود.

لازم به ذکر است، ماهواره های پیام و ظفر توسط ۲ دانشگاه امیرکبیر و علم وصنعت ساخته شده است.