تاریخ : 1398,یکشنبه 28 مهر13:45
کد خبر : 331983 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

درخواست رئیس دانشگاه خوارزمی برای پایش متقاضیان ارشد دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه خوارزمی خواستار تغییر نحوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد شد و گفت: اول این دانشجویان باید پایش شده و سپس پذیرش شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عزیزالله حبیبی در گفتگو با  مهر درباره کیفیت ورودی ها در مقطع کارشناسی ارشد گفت:  در سال های اخیر مشاهده می کنیم که آمار دانشجویان افزایش داشته و این افزایش مقداری همراه خود کاهش کیفی را در بر داشته است.

وی ادامه داد:  در دانشگاه خوارزمی نیز دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد می پذیریم نشان از ناهمگونی در ورودی دانشجویان دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: این ناهمگونی به ویژه در رشته های علوم پایه و فنی خود را نشان می دهد که دانشجو توانسته از سد کنکور عبور کند ولی با مباحث کلاس هم سطح نیست و با استاد چالش دارد.

وی ادامه داد: هر طرحی که بتواند یک پایش اولیه را انجام بدهد و براساس آن مشخص شود که دانشجو قابلیت ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارد می تواند کیفیت در مقطع کارشناسی ارشد و بعد در مقطع دکتری افزایش دهد.

حبیبی افزود: این مشکل در حال حاضر وجود دارد ما در دانشگاه خودمان در مقطع کارشناسی ارشد تعداد زیادی دانشجو داریم که دو ترم مشروط یا اخراج می شوند.