تاریخ : 1398,یکشنبه 28 مهر19:37
کد خبر : 332037 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج رئیس صدا و سیمای استان کهگیلویه؛

صدا وسیما باید فرهنگ حسینی را پیاده سازی کند

در بخشی از این نامه آمده است: به جرأت می توان گفت هنوز برخی مسئولین اجرایی و قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این استان اعتقادی به "پیوست فرهنگی" اشاره شده در صحبت های مقام معظم رهبری نداشته و همچنان به دنبال پیاده‌کردن توسعه غربی در این استان هستند؛ طرحی که سال هاست در کشور ما در بالاترین رده های اجرایی پیاده شده و شکست خورده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج در نامه ای خطاب به رئیس صدا وسیمای استان کهگیلویه و بویر احمد نسبت عدم کارایی برخی از مسئولین استان در اجرای پیوست فرهنگی انتقاد کردند.

متن نامه بشرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

امام خامنه ای (مدظله العالی):
من دلم می خواهد شما دانشجویان، روی ریزترین پدیده های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. (12/08/72)

جناب آقای رئوف؛
رئیس محترم صداوسیمای استان ک.ب.

با عرض سلام و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع)،

•    اولا؛
امروز بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، با وجود پیشرفت های قابل تامل و شایان ذکر در قسمت های مختلف کشور و استان کهگیلویه و بویر احمد، اما هنوز این استان از وجود برخی چهره های اجتماعی و سیاسی فعال در رنج و عذاب است؛ به جرأت می توان گفت هنوز برخی مسئولین اجرایی و قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این استان اعتقادی به "پیوست فرهنگی" اشاره شده در صحبت های مقام معظم رهبری نداشته و همچنان به دنبال پیاده‌کردن توسعه غربی در این استان هستند؛ طرحی که سال هاست در کشور ما در بالاترین رده های اجرایی پیاده شده و شکست خورده است؛ فلذا در این ایام پربرکت و سرشار از خیر اربعین حسینی(ع)، لزوم پیاده‌سازی فرهنگ حسینی(ع) و نیز پیاده روی اربعین بیش از پیش احساس می شود.

صدا وسیما به عنوان یکی از مراکز اصلی جریان‌سازی، بایستی در پیاده‌سازی فرهنگ حسینی(ع) و مقابله با فرهنگ غربی شکست خورده که در حال پیاده سازی در استان است مقابله کند.

•    دوما؛
سوال اساسی ما این است؛

نمایندگان مجلس چند مرتبه در مقابل دوربین تلویزیون در برنامه‌ای چالشی قرار گرفته‌اند تا پاسخگوی عملکردشان و نیز مشکلات استان باشند؟

چند برنامه مطالبه محور در صدا و سیما‌ی استان وجود دارد تا بتواند مسئولین لاابالی را از گردانه‌ی مسئولیت خارج کرده و تحویل دستگاه قضایی دهد؟

چرا مردم استان باید خبرهای بی پرده و شفاف را از رسانه هایی غیر از صدا وسیما بشنوند؟

چندبار صدا و سیما خواستار روشن شدن بودجه های میلیاردی سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی شده است؟

چند مرتبه تریبون های صدا وسیما در اختیار نمایندگان بزرگ ترین تشکل های دانشجویی استان قرار گرفته است؟

چرا باید مشکلات موجود در این استان از شبکه های رسمی کشوری بازگو شود ولی رسانه ملی استانی از پوشش آن‌ها خودداری کند؟

صحنه گردان اصلی پیشرفت یا پسرفت استان چه کسانی هستند؟

دید مسئولین استانی راجع به مسائل طرح های پیشرفت یا پسرفت استان چیست؟

اگر پاسخ این سوالات برای جریان دانشجویی و نیز مردم روشن نیست، قطعا یکی از دلایل عمده آن صدا و سیما و نحوه عملکرد  آن است.

•    سوما؛
پیرو گفته شهید بزرگوار دکتر شهید بهشتی: "دانشجو، موذن جامعه است؛ اگر خواب بماند نماز امتی قضا می شود"، باید یادآور شویم که صدا و سیما به عنوان قوی ترین بلندگویی که صدای موذن را به جامعه می‌رساند بایستی ایفای نقش کرده تا سریع تر و شفاف تر، فرزندان این مردم در تشکل های مردم نهاد دانشجویی در راستای پیشرفت کشور، دغدغه ها و مطالبات مردم را زیرکانه تر، هوشمندانه تر و شجاعانه تر، هم به گوش مسئولین استانی و هم به گوش مسئولین کشوری برسانند.

امید است نمایندگان تشکل های دانشجویی بتوانند مشکلات استان را با دوربین های صدا‌و‌سیما، بیش از پیش پیگیری و مطالبه کنند.

و من الله توفیق.
 


کد خبرنگار : 88