تاریخ : 1398,دوشنبه 29 مهر17:12
کد خبر : 332171 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عارف از سرلیستی اصلاحات در انتخاب مجلس خط خورد

دبیرکل حزب اتحاد ملت در حالی سخن از سرلیست نشدن عارف در انتخابات مجلس خبر می‌دهد که چند وقتی برخی از جریان‌های سیاسی درون اصلاحات خط عبور از عارف را کلید زده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، علی شکوری‌راد در نشست خبری درباره احتمالی سرلیستی محمدرضا عارف در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت من این است که عارف سرلیست اصلاح طلبان نمی‌شود».

امروز هم روزنامه اعتماد گزارشی را گفتگوی از غلامحسین کرباسچی منتشر کرده است که در آن این فعال اصلاح‌طلب به شدت از عارف انتقاد می‌کند.

کرباسچی گفته که نمی‌داند فردی مانند عارف که زمانی در کسوت ریاست دانشگاه تهران سخنرانی‌های سروش را تعطیل می‌کرده، سرلیست اصلاح‌طلب شده است.

عبدالله ناصری، مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات هم چند روز قبل اعلام کرد که عارف سرلیست اصلاح‌طلب نمی‌شود. برخی از افراد موسوم به جریان رادیکال در اصلاح طلبان به‌شدت از محمدرضا عارف که رئیس فراکسیون امید در مجلس است، انتقاد می‌کنند.

آنها به مدیریت او در مجلس انتقاد دارند. یکی از فعالان اصلاح طلب در انتقاد از عارف گفته بود که وی قدرت مدیریت یک کمیسیون را نداشته حال چگونه درصدد است که سرلیست انتخاباتی باشد.

سعید حجاریان، تئوریسین برجسته اصلاحات با انتقاد شدید از عملکرد عارف در مجلس دهم، وضعیت امروز لیست امید در مجلس را به جماعتی بدون سرپرست تشبیه کرده که هرلحظه به یک سو می‌لغزند.

محمدعلی نمازی عضو شورای مرکزی کارگزاران، ریاست عارف بر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را ماحصل تعارفات بیهوده اصلاحاتی‌ها می‌داند که نهایتاً به جلوس عارف بر کرسی ریاست این شورا منجر شده است.

البته رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته بود که هجمه‌ها در درون جبهه اصلاحات توسط یک نفر انجام می‌شود. شاید او سرمنشأ حمله‌ها به خودش را حزب کارگزاران سازندگی و شخص کرباسچی می‌داند.

کرباسچی گفته که اصلاح طلبان می‌توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرط اینکه کاری انجام دهند؛ او می‌گوید  اما این از عهده‌ آقای عارف و شورای عالی سیاست گذاری برنمی‌آید. این نیاز دارد به یک مجموعه‌ی پیگیرتر و گسترده‌تر و در عین حال از مجموعه‌ی احزاب، آن‌ها که برنامه و خط مشی دارند». این مواضع نشان دهنده این است که «آتش اختلافات در نیستان انتخاباتی اصلاح‌طلبان افتاده است».

در همین رابطه نیز علی صوفی، مشاور ارشد خاتمی و وزیر تعاون دولت اصلاحات به خبرنگار خبرگزاری آنا،  گفته که امروز چنین مواضع و سخنان خیلی ملاک نیست و نباید آن را جدی گرفت.