تاریخ : 1398,دوشنبه 29 مهر19:51
کد خبر : 332196 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بسته اصلاحاتی سعد حریری به مزاق کابینه خوش آمد

منابع وابسته به ریاست جمهوری لبنان با اشاره به جلسه کابینه این کشور در کاخ بعبدا برای بررسی بسته اصلاحاتی سعد حریری اعلام کرد که با آن موافقت شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از النشره، منابع وابسته به ریاست جمهوری لبنان با اشاره به جلسه کابینه این کشور در کاخ بعبدا برای بررسی بسته اصلاحاتی سعد حریری اعلام کرد که تاکنون با بیشتر موارد آن موافقت شده است.

ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که تاکنون ۱۷ بند مورد تصویب کابینه قرار گرفته است و بررسی بسته اصلاحاتی سعد حریری ادامه دارد.

منابع وابسته به ریاست جمهوری افزودند: فضای جلسه آرام و روند بررسی مثبت است.

این منابع اعلام کردند که همه بندها مورد تایید قرار گرفته است و فقط بند مربوط به برق مانده است.

شایان ذکر است که طرح پیشنهادی حریری شامل اقدامات بی‌سابقه‌ای است، زیرا در آن مالیات بر ارزش افزوده، تلفن و خدمات عمومی حذف شده و تمامی پیشهادهای قبلی مبنی بر کاهش حقوق کارمندان لبنانی نیز لغو شده است و علاوه بر این وی بر لزوم عدم محرمانه بودن اطلاعات حساب‌های بانکی تمام مقامات لبنان نیز تاکید کرده است.

بازگرداندن اموال به غارت رفته، ارائه راهکار شفاف برای مبارزه با فساد، لغو برخی قوانین خاص هزینه‌ها در بخش‌های ارتباطات و حمل و نقل به منظور کاهش ۵۰ درصدی حقوق رؤسا، وزرا، نمایندگان پارلمان و لغو امتیازات سازمان‌های دولتی و اعضای آن از دیگر بندهای طرح پیشنهادی حریری است.