تاریخ : 1398,چهارشنبه 01 آبان18:34
کد خبر : 332447 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نیک‌روش: جوانان در دانشگاه‌ها باید به سلاح علم مجهز شوند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم زمینه فتح دانشگاه‌ها به نفع انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب فراهم کنیم، لازمه این کار مجهز شدن جوانان به سلاح علم در دانشگاه‌ها می‌باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد جواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم زمینه فتح دانشگاه‌ها به نفع انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب فراهم کنیم، گفت: جوانان در دانشگاه‌ها باید به سلاح علم مجهز شوند.

وی با بیان اینکه باید خروجی دانشگاه‌ها تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: بسیج دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخه‌های شجره طیبه بسیج در دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در تربیت نیرو‌های تراز انقلاب با رویکردی که در پیام امام برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه آمده، دارد.

نیک روش با اشاره به اینکه امام با صدور پیام تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه به دنبال پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در قالب تشکل بوده، تصریح کرد: امام با صدور پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه دو نهاد علم یعنی حوزه و دانشگاه را مخاطب قرار دادند؛ چرا که نیرو‌های موثر هر جامعه‌ای در نهاد علم تربیت می‌شوند و از طرفی این نهاد علم است که جهت‌گیری‌ها، نحوه پاسخ به نیاز‌ها و هر آنچه که یک تمدن را به وجود می‌آورد، شکل می‌دهد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت ۳۰ سال از عمر بسیج دانشجویی ما احساس کردیم این مجموعه نیازمند یک نقشه راه است، به همین دلیل طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی برگرفته از تجربیات گذشتگان، اسناد بالادستی و مهمتر از همه برمبنای اندیشه‌های امامین انقلاب طراحی و آماده شده و ما از ابتدای سال جاری آن را وارد فاز اجرا کرده‌ایم.

وی افزود: مسیر اصلاح طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی باز است و هر جا نیاز باشد اصلاحات لازم را به این طرح اضافه می‌کنیم.