تاریخ : 1398,شنبه 04 آبان14:07
کد خبر : 332722 - سرویس خبری : زنان

توسط دفتر خواهران تحکیم وحدت صورت گرفت؛

انتشار دومین ویژه‌نامه «ندای دختران ایران» ویژه دانشجویان دختر

حسینی گفت: «این شماره از ویژه نامه ندا به همان سبک نشریات قبلی به صورت سراسری در سطح دانشگاه منتشر می شود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به دفاتر انجمن اسلامی این نشریه را دریافت کنند و یا از طریق شبکه های اجتماعی، فایل الکترونیکیی نشریه را از صفحه های اجتماعی نشریه ی ندا دانلــود کنند».

به گزارش خبرنگار سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفترخواهران دفترتحکیم وحدت از دومین نشریه تخصصی ندای دختران ایران، تنها ویژه نامه تخصصی حوزه زنان در سطح دانشگاه،  رونمایی کرد. ندای دختران ایران در دومین شماره از ویژه نامه خود به مسئله "ازدواج جوانان" پرداخته است که روز چهارشنبه با حضور سیده نرگس حسینی، مسئول دفترخواهران دفترتحکیم وحدت، در محل دفتر این اتحادیه رونمایی شد.

مسئول خواهران دفترتحکیم وحدت با اشاره به هدف انتشار این نشریه گفت: «نشریه ندا در یازده شماره  بصورت عمومی در دانشگاه ها منتشر شده است اما در کنار برررسی ابعاد مختلف زن و خانواده به صورت عمومی و سطحی، به این نتیجه رسیدیم که به نگاه عمیق و تخصصی تری نسبت به مسائل زن و خانواده نیاز است. به همین خاطر ازسال گذشته به انتشار ویژه نامه های ندا همت کرده ایم.»

حسینی ادامه داد: «بطور کلی زنان را در سه بعد فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی می بینیم. در ویژه نامه شماره قبل از حضور اجتماعی زنان سخن گفتیم بنابراین در این شماره به بعد خانوادگی زن پرداختیم و موضوع ازدواج را انتخاب کردیم. ما در این شماره ضمن بررسی مسائل مربوط به مبنای ازدواج، به  معضلاتی همچون نگرش اشتباه به ازدواج توجه داشتیم زیرا نگاه اشتباه به این امر سبب می شود تا پایه و اساس خانواده غلط شکل بگیرد.»

انتشار دومین ویژه‌نامه «ندای دختران ایران»

او تاکید کرد: «وظیفه دانشجو این است که بتواند خوب آسیب شناسی کند. بطور مثال در بحث مهارت های ازدواج، این مسئله را مطرح کردیم که از سمت تعدادی نهاد غیررسمی و فضای مجازی اصولی برای مهارت های ازدواج ارائه می شود که نتیجه معکوس دارد و امار طلاق هایی که به این واسطه صورت گرفته عدد قابل توجهی است. پیشنهاد ما این است که این اموزش ها به صورت متمرکز و منسجم توسط حاکمیت صورت گیرد».

حسینی با بیان اینکه فروپاشی خانواده باعث ناکارامدی جامعه می شود گفت: «به نظر می رسد جامعه ما نیاز به تلنگر دارد زیرا اگر به همین روال بخواهد نگاه بی تفاوتی به خانواده داشته باشد به سرنوشتی که غرب به آن دچار شده گرفتار می شود و دچار تبعات جبران ناپذیری خواهد شد. معتقد هستیم همین امروز هم نهاد خانواده در کشور ما نهاد پررنگ و با اهمیتی است، لذا نگاه ما به آینده بود که تیتر "جامعه ناکارآمد" را انتخاب کردیم.»

او گفت: «این شماره از ویژه نامه ندا به همان سبک نشریات قبلی به صورت سراسری در سطح دانشگاه منتشر می شود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به دفاتر انجمن اسلامی این نشریه را دریافت کنند و یا از طریق شبکه های اجتماعی، فایل الکترونیکیی نشریه را از صفحه های اجتماعی نشریه ی ندا دانلــود کنند».


* گزارش از حانیه زرنگ


کد خبرنگار : 16