تاریخ : 1398,شنبه 04 آبان23:04
کد خبر : 332789 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

جزئیات جدید از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان در مجلس تصویب شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محسن بیگلری با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد افتتاح بیمارستان رازی بانه بودیم و تا پایان امسال نیز بیمارستان سقز به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: تاکنون تجهیزات بیمارستانی، چند دستگاه آمبولانس و سی‌تی‌اسکن تهیه شده و به‌زودی بیمارستان سقز و بانه به بالگرد اورژانش هوایی مجهز می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس تصریح کرد: امروزه 90 درصد روستاهای سقز و بانه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند و در حال حاضر نیز به‌دنبال کاهش «گاز‌بها» و گازکشی به 20 روستای این شهرستان‌ها هستیم.

وی حل مشکل بیکاری جوانان را مهم‌ترین دغدغه خود عنوان کرد و افزود: در بیمارستان بانه حدود 150 نفر مشغول به‌کار شده و چندی پیش برای سقز دو مرحله استخدامی در نظر گرفته شد اما با رأی دیوان عدالت اداری در سراسر کشور بحث بومی‌گزینی در استخدام حذف شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس حذف بومی‌گزینی در استخدام را ناعادلانه خواند و گفت: بسیاری از شهرهای کشور از سهمیه بومی‌گزینی در استخدام استفاده کرده و با اتمام بیمارستان سقز، باید جوانان سقزی نیز از این سهمیه استفاده کنند.

وی به وضعیت اقتصادی و محرومیت استان اشاره و اذعان کرد: متأسفانه وضعیت معیشتی بسیاری از مردم حتی کارمندان کردستانی مناسب نیست و برخی از آنها قرارداد شرکتی هستند در حالی‌که باید این افراد نیز تعیین وضعیت شوند.

بیگلری از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و یادآور شد: هفته گذشته مجمع نمایندگان کردستان نیز برای پیگیری مطالبات معلمان دیداری با وزیر آموزش و پرورش داشته و به‌زودی فرهنگیان در این راستا خبرهای خوبی می‌شنوند؛ همچنین اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان در مجلس تصویب شد.