تاریخ : 1398,شنبه 11 آبان23:51
کد خبر : 333518 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

همکاری ایران با ونزوئلا در زمینه علم و فناوری

ایران و ونزوئلا در زمینه علم و فناوری به واسطه تولیدات شرکتهای دانش بنیان با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پارک فناوری پردیس، «گابریلا خیمنس» وزیر علوم و فناوری و دبیر شورای علوم و فناوری ریاست جمهوری ونزوئلا از پارک فناوری پردیس بازدید کرد.

وزیر علوم و فناوری ونزوئلا در ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه پارک فناوری پردیس، گفت: ما خدا را شاکریم که این فرصت همکاری در بخش علوم و فناوری برای هر دو کشور فراهم شده است که به ما این امکان را می‌دهد که استعدادهای جدیدی را در کشورهایمان به وجود آورده و بتوانیم علم و دانش و فناوری را در کشورمان ایجاد کرده را توسعه دهیم؛ همچنین از علوم و فناوری در جهت حفظ و توسعه صلح و رفاه مردم استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به دستوراتی که رئیس جمهورمان داده است، ما می‌خواهیم در حوزهای علمی و فناوری، به صورت گسترده در فعالیت‌هایی که توانمندی ما را در حوزه علمی تقویت می‌کنند، مشارکت داشته باشیم.

خیمنس در مورد بازدید از پارک فناوری پردیس گفت: آنچه که ما امروز در اینجا مشاهده کردیم به عنوان یک مرجع بسیار جالب و مهم در حوزه علم و فناوری است. مایلم به مردم ایران به دلیل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای علم، تکنولوژی و فناوری که در کشور شما مشاهده کرده‌ایم، تبریک بگویم. این فعالیت‌ها می‌تواند به عنوان یک مرجع در دنیا شناخته شود.

وی افزود: علم، توسعه علم و وجدان کاری در ایران قابل مشاهده است. همچنین مردان و زنان بسیار کارآمدی پرورش یافته‌اند. پیشرفت‌های عالیِ فنی و تکنولوژیکی ایران که به دست آورده، موید این است که علوم و فنون همیشه باید در خدمت مردم باشند. ایجاد علم و دانش یکی از الطاف بزرگ خداوند است که به ما نشان می‌دهد همیشه باید در این زمینه فعالیت کنیم. مطمئن هستیم که سرزمین سیمون بولیوار در همکاری با ایران پیروز خواهد شد.

دبیر شورای علوم و فناوری ریاست جمهوری ونزوئلا در ادامه اظهار داشت:فکر می‌کنم تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران امضا خواهیم کرد، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه علم در کشور ما خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اهداف و ایده‌آل‌هایی که سیمون بولیوار داشته است و همینطور رهنمودهایی که هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا ارائه کرده است، ما از تمامی فرصت‌ها در جهت تبادل علم و تکنولوژی استفاده کرده و قدردانی می‌کنیم.