تاریخ : 1398,یکشنبه 12 آبان03:18
کد خبر : 333562 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

استقبال بیش از ۴۰۰۰ دانشجوی دانشگاه یزد از جشنواره‌های ورزشی

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه یزد گفت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ۴۴۶۱ نفر از دانشجویان در دوره‌های آموزشی فوق برنامه و جشنواره‌های ورزشی دانشگاه شرکت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرزاد فیضی‌فر، رییس اداره تربیت بدنی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، پیرامون فضا‌های ورزشی این دانشگاه گفت: دانشگاه یزد دارای ۵۵۰۰ متر مربع فضای ورزشی سرپوشیده و ۱۰۰۰۰ متر مربع فضای روباز ورزشی بوده (در حال بهره برداری) که فضا‌های سرپوشیده آن شامل ۱۲ سالن و اتاق تندرستی می‌باشد. از جمله آن‌ها ۲ سالن ورزشی ورودی چند منظوره، سالن‌های ژیمناستیک، تنیس روی میز، رزمی و کشتی، استخر شنا و اتاق‌های تندرستی و بدنسازی و اماکن روباز شامل ۸ زمین ورزشی است که از جمله آن‌ها زمین‌های والیبال ساحلی دختران و پسران، فوتبال ساحلی، محوطه بدنسازی پارکی دختران و پسران و زمین‌های ورزشی چند منظوره دختران و پسران می‌باشد.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه یزد در خصوص مکان‌های ورزشی در دست احداث دانشگاه افزود: زمین چمن فوتسال (مصنوعی)، پیست اسکیت و دوچرخه سواری خانم‌ها و آقایان، پیست دوومیدانی و زمین چمن فوتبال (طبیعی) نیز در حال احداث است.

وی در خصوص دستاورد‌های ورزشی دانشگاه گفت: حضور تیم‌های ورزشی دانشگاه در لیگ برتر بزرگسالان باشگاه‌های کشور در بخش آقایان و در رشته‌های دوومیدانی، بدمینتون و تنیس روی میز و راه یابی تیم بدمینتون دانشگاه یزد در جمع ۴ تیم برتر کشور، کسب مقام هفتم در چهاردمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های کشور از بین ۱۱۳ دانشگاه شرکت کننده، کسب مقام اول تیمی در رشته دوومیدانی پسران و دوم تیمی شطرنج دختران در چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، کسب رتبه‌ برگزیده‌ اول اولین جشنواره‌ی ورزش همگانی دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه یزد و حضور در چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های کشور از دستاورد‌های ورزشی دانشگاه یزد می‌باشد.

فیضی‌فر اولویت استفاده از اماکن ورزشی دانشگاه را برای دانشگاهیان دانست و در ادامه افزود: این فضا‌ها در زمان‌های مازاد و بدون استفاده در اختیار سایر بخش‌ها نیز قرار می‌گیرد.

رییس اداره تربیت بدنی دانشگاه یزد تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته (۹۸-۹۷) تعداد ۴۴۶۱ نفر از دانشجویان در دوره‌های آموزشی فوق برنامه و جشنواره‌های ورزشی دانشگاه شرکت کردند و همچنین به غیر از جشنواره‌های ورزشی و دوره‌های آموزشی دانشجویان نیز استقبال خوبی از کلاس‌های فوق برنامه (غیر آموزشی) از جمله شنا، اتاق‌های تندرستی و همایش‌های کویر نوردی داشته اند.