تاریخ : 1398,سه شنبه 14 آبان21:18
کد خبر : 333941 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

پرواز زنبور رباتیک در شلوغ ترین فضا بدون آسیب

محققان موفق به تولید یک زنبور رباتیک با بال های نرم و منعطف شده اند که در شلوغ ترین فضاها بدون برخورد با موانع پرواز می کند و در صورت برخورد آسیب نمی بیند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تک اکسپلور، این ربات که روبوبی نام گرفته، می تواند با شناسایی سریع انواع موانع مانند دیوار، شیشه ها وغیره با ضخامت و ارتفاع مختلف از فراز آنها عبور کند.

محققان آمریکایی نوعی عضلات نرم مصنوعی برای استفاده در ربات یادشده تولید کرده اند که حتی در صورت برخورد با موانع مختلف آسیب نمی بیند. عضلات یادشده در صورت برخورد با دیوار، کوبیده شدن به زمین و تصادم با دیگر ربات های روبوبی هیچ آسیبی نمی بینند.

این اولین بار است که رباتی با این حد از انعطاف تولید می شود که در صورت برخورد مکرر با موانع باز هم می تواند بدون آسیب دیدگی به حرکت خود ادامه دهد. بال های این ربات به خوبی عایق بندی شده اند و به علت نرمی و انعطاف بالا و نیز به خاطر عبور یک میدان الکتریکی از درون آنها در صورت لزوم قادر به تغییر شکل و حالت هستند.

این ربات دارای هشت بال بوده و از توانایی سکون در یک موقعیت خاص برای مدت طولانی برخوردار است و امکان بازکردن و مونتاژ مجدد سریع آن برای افراد عادی وجود دارد. یک مدل ساده تر و کوچک تر از این ربات نیز با دو بال تولید شده است.


کد خبرنگار : 15