تاریخ : 1398,شنبه 18 آبان15:50
کد خبر : 334239 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ایجاد رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تاسیس یک رشته جدید با مجوز وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زهرا جعفری آذر در گفتگو با مهر از تلاش برای راه اندازی رشته تغذیه خبر داد و گفت: در همین رابطه هماهنگی هایی با وزارت بهداشت صورت می گیرد. در حال حاضر رشته صنایع غذایی را در دانشکده داریم و به دنبال راه اندازی رشته تغذیه هستیم.

وی همچنین تعداد دانشجویان رشته داروسازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهران را یک هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: پر متقاضی ترین رشته ها برای دانشجویان در این دانشکده صنایع غذایی و داروسازی هستند.

جعفری آذر اضافه کرد: در فراخوان جدیدی که قرار است دانشگاه آزاد برای جذب هیات علمی اعلام کند، به 5 نفر در دانشکده داروسازی نیاز است.

وی افزود: هیات علمی مورد نیاز این دانشکده مختص به رشته های تخصصی خودمان شامل بالینی، شیمی دارویی، سم شناسی و اقتصاد و مدیریت بود که اعلام شده است.

رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد، تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده را حدود ۶۰ نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعداد، تقریبا ۳۵ نفر هیات علمی تمام وقت هستند و از آنجا که ما زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آزاد هستیم، طبیعتا ۲۵ عضو دیگر هیات علمی، از جمله اساتید دانشگاه هستند که تدریس علوم پایه و دروس مشترک از جمله میکروب یا ایمونو را بر عهده دارند.