تاریخ : 1398,دوشنبه 20 آبان13:41
کد خبر : 334513 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

ابهام در برگزاری یک انتخابات دانشجویی

نگاه های سنتی و قومیتی آفتی است که متاسفانه ما امروزه با آن دسته و پنجه نرم میکنیم و هیچ مسئولی برای رفع این معضل گامی بر نمی دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدرضا زمانیان دبیر سیاسی کانون اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در مطلبی پیرامون روند انتخابات دبیر مجمع تشکل های اسلامی سیاسی استان لرستان مدعی شد:  چرا باید انتخابات ها دور از چشم هئیت منصفه (و نه) هئیت نظارت باشد؟ چرا باید از غیره و ذلک برای انتخابات استفاده کرد؟

چرا از افرادی که در تشکل ها عضویت دارند برای انتخابات استفاده نمیکنند اما کادر سازمان بسیج دانشجویی که دانشجو هم نیستند در انتخابات حضور پیدا میکنند؟! این روند مطمئنا پیامد های خوبی بدنبال نخواهد داشت. سهمیه بندی حضور دانشگاه های شهرستان در بحث انتخابات جلوه ی دیگری به این جلسات میدهد و چهره ی جلسات را متمایز میکند.

نگاه های سنتی و قومیتی آفتی است که متاسفانه ما امروزه با آن دسته و پنجه نرم میکنیم و هیچ مسئولی برای رفع این معضل گامی بر نمی دارند.

برای اینکه بتوانند مهره های خود را تقویت کنند انتخابات را به صورت صوری برگزار میکنند و از این رویه برای حذف رقیب استفاده میکنند‌. سیاسی کاری اساس کار عده ای از افراد شده است. فرصت سازی برای نور چشمی ها در اولویت است از ظرفیت ها و توانایی ها استفاده نمیشود بلکه سایه ی سیاست بازی و قومیت سالاری در انتخابات نیز سنگینی میکند که بنظر با شاخص ها و معیار ها مغایرت دارد.

بنده از مسئولین ارشد وزرات علوم و دانشگاه آزاد تقاضا دارم ندای مظلومیت واحد های دانشگاه آزاد زیر مجموعه استان لرستان را بشنوند و تدابیری منصفانه اتخاذ نمایند.


کد خبرنگار : 16