تاریخ : 1398,دوشنبه 20 آبان13:55
کد خبر : 334516 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تغییر در حقوق اساتیدی که پست سیاسی دارند

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: براساس آیین نامه جدید نحوه پرداخت حقوق اعضای هیات علمی که پست سیاسی می گیرند، تغییر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین حسینی در گفتگو با  مهر، به تغییرات جدید در آیین نامه اصلاحی استخدامی اعضای هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در آیین نامه گذشته ماده ۷۹ به ماده مقامات معروف بود که براساس آن زمانی که فرد با مرتبه به طور مثال استادیار وزیر یا معاون وزیر می شد، زمانی که به دانشگاه بازمی گشت باید بالاترین حقوق مثلا حقوقی با مرتبه استادی را دریافت می کرد که این قانون از بعد از انقلاب اجرا می شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این ماده قانون یک تبعیض را در دانشگاه ایجاد کرده بود، از حذف آن در آیین نامه جدید خبر داد و افزود: براساس آیین نامه جدید اگر فردی از دانشگاه در پست های سیاسی قرار بگیرد و پس از آن دوباره به دانشگاه بازگردد، براساس همان مرتبه ای که داشته حقوق دریافت خواهد کرد.

حسینی به یکی دیگر از تغییرات این آیین نامه اشاره کرد و گفت: در گذشته اگر فردی از دانشگاه در دستگاه ها و یا نهادهای دیگر مامور می شد، حقوق او باید توسط دانشگاه پرداخت می شد اما براساس اصلاحیه صورت گرفته این موضوع لغو شده است؛ به طوری که دستگاه متقاضی باید حقوق و مزایای فرد دانشگاهی را بپردازد.