تاریخ : 1398,دوشنبه 20 آبان14:02
کد خبر : 334517 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شرایط بروز رسانی سند ملی نخبگان در شورای انقلاب فرهنگی

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به بروزرسانی سند ملی نخبگان گفت: مقرر شد رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره این سند با توجه به تاکیدات و پیشنهادات مقام معظم رهبری گزارشی ارائه دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ منصور کبگانیان در گفتگو با مهر درباره بروز رسانی سند ملی نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درباره سند راهبردی امورنخبگان، گزارش مکتوب و رسمی از دکتر ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان درخواست کردیم وی نیز استقبال کرد. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که سند ملی نخبگان اگر ضرورتی دارد، بروزرسانی شود و لازمه آن موضوع این است که ببینم این سند چقدر پیشرفت داشته و چقدر اجرایی شده است.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: یک گلایه مقام معظم رهبری این بود که همه دستگاه‌ها باید دراین خصوص اهتمام داشته باشند، باید ارزیابی کلی و آسیب شناسی کنیم و ببینم که اشکال کار کجا بوده، اگر اشکال در اجرا و دستگاه ها بوده یک مدل باید برخورد کرد و اگر اشکال در سند بوده جور دیگر، که آن را نیز حاضریم انجام دهیم. 

کبگانیان افزود: من بسیار بعید می دانم که اشکال اصلی کندی کار از سند باشد، حرف من این است که اگر این سند ۹۰ درصد هم مورد قبول است، باید ۹۰ درصد اجرا شود و ۱۰ درصد را بگذاریم بعد از تجربه این ۹۰ درصد، اصلاحا ت را انجام دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بنابراین قرار شد دکتر ستاری یک گزارش مکتوب از عملکرد بنیاد ملی نخبگان با توجه اشاره مقام معظم رهبری و پیشنهادهایی که مطرح شد ارائه دهند،  سپس بعد از آن ورود پیدا کنیم ببینم که باید چه کاری انجام دهیم.

درپی دیدار اخیرنخبگان با مقام معظم رهبری، ایشان بر اجرای «سند ملی نخبگان» تاکید کرده و خواستار به روز رسانی این سند از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.