تاریخ : 1398,دوشنبه 20 آبان16:16
کد خبر : 334543 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی به رئیس سازمان بازرسی کشور

۲۵ بسیج دانشگاه تهران خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: خصوصی‌سازی در کشور ما نه تنها راهی برای افزایش کارایی اقتصاد نبوده؛ بلکه زمینه را برای جولان رانت‌بازان فراهم کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو،۲۵ بسیج دانشگاه تهران خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: خصوصی سازی در کشور ما نه تنها راهی برای افزایش کارایی اقتصاد نبوده؛ بلکه زمینه را برای جولان رانت بازان و چپاول گران فراهم کرده است.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام درویشیان
رئیس محترم سازمان بازرسی کل کشور

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد به استحضار می رساند با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، خصوصی سازی با برنامه و هدفمند موجب افزایش کارایی اقتصاد کشور، کاهش نقش پذیری دولت و افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد است.
مطابق برخی نمونه های موفق در دنیا که توانسته اند با بسترسازی و نظارت کافی جهت اجرای این سیاست به رشد اقتصاد کمک کنند؛ اما متاسفانه در کشور ما خصوصی سازی غیرصحیح بازیچه ای دست غارتگران بیت المال شده است!

ارائه آمارهایی دراین مورد خود گواهی براین مدعاست: بررسی در زمینه واگذاری ها نشان می دهد که طی سال های ۹۳ الی ۹۷ چهارشرکت دولتیهمچون پالایش نفت کرمانشاه، کشت و صنعت مغان، آلومینیوم المهدی و هرمزال و زیرمجموعه های شرکت توسعه گردشگری بیش از ۳/۶ هزارمیلیاردتومان ارزان فروشی شده است!

همچنین گزارش بودجه سال۹۶ دیوان محاسبات بیانگر این است که طی سال های ۹۲ الی ۹۷ در شرکت هایی همچون پالایش نفت کرمانشاه، نیشکرهفت تپه، هپکو اراک، ماشین سازی تبریز، ریخته گری ماشین سازی تبریز واملاک ائل گلی به دلیل فقدان اهلیت وتخصص کافی توسط خریدارضرر و زیان قابل توجهی به بیت المال واردشده است!

جالب تر از آن اینکه سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است قصد واگذاری ۶۰۰ شرکت دولتی دیگر را دارد که باتوجه به این کارنامه در واگذاری ها این اقدام محکوم و غیرقابل پذیرش است.

این آمارها نشان میدهد که خصوصی سازی در کشور ما هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی دچار مشکل بوده است و نه تنها راهی برای افزایش کارایی اقتصاد نبوده بلکه زمینه را برای جولان رانت بازان وچپاول گران فراهم کرده است.

متاسفانه به جمعیت تاثیرپذیر این مسئله نیز باید اشاره کنیم که جمعیت کثیر و قابل توجهی از کارگران است و ادامه این روند میتواند اثرات قابل توجهی براین زندگی این قشر زحمت کش و به تبع آن برکل جامعه داشته باشد.

قطعا در خطربودن امنیت شغلی عده کثیری از کارگران مسئله و دغدغه ای نیست که بتوان به سادگی ازآن گذشت و از آن چشم پوشید، مشکلات هفت تپه، هپکو، آذرآب، کشت وصنعت، کنتورسازی و...تنها اندکی از افتخارات دو دهه خصوصی سازی است که در واگذاری شرکت های دولتی صورت گرفته است.

ما دانشجویان دغدغه مند انقلابی اعتراض خود را با صدای بلند و رسا نسبت به این نوع از واگذاری ها اعلام می کنیم واز سازمان بازرسی کل کشور مطالبه داریم که مطابق اصل ۱۷۴ قانون اساسی نظارت پیشگیرانه بر این روند داشته باشند تا از فساد و رانت جلوگیری شود و بتوانیم با عزم ملی به بالندگی صنعت کشور برسیم.

همانطور که قشری از دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ توانستند با تسخیر لانه جاسوسی رژیم فاسدآمریکا به مقابله با استکبار خارجی بپردازند، مدعی این هستیم که ما جوانان مومن انقلابی امروز در میدان مبارزه با مستکبرین داخلی از جمله مفسدین و رانت خوارانی که در این شرایط جنگ اقتصادی قصد ضربه زدن به اقتصاد و صنعت کشور را دارند پیروز خواهیم شد و وظیفه خود می دانیم که ازقوه  قضائیه در برخورد با رانت خواران و مفسدان حمایت کنیم واز هیچ گونه حمایتی دراین زمینه دریغ نخواهیم کرد.

رونوشت:

- حجت الاسلام رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه، جهت استحضار و اقدام مقتضی

- جناب آقای دکتر دژپسند وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی، جهت استحضار

- جناب آقای دکتر صالح رئیس محترم سازمان خصوصی سازی، جهت استحضار

دانشگاه شاهد تهران
دانشگاه صدا و سیما
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(ره)
دانشگاه امام صادق(ع) (پردیس خواهران)
دانشگاه شهید شمسی پور
پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور
دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
دانشگاه آل طه
دانشگاه فرهنگیان
دانشگاه علوم قضایی
دانشگاه الزهرا(س)
دانشگاه خوارزمی
دانشگاه انقلاب اسلامی
دانشگاه مذاهب اسلامی
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
دانشکده نفت تهران
دانشگاه سوره
دانشگاه معماری و هنرپارس
دانشگاه عالی شهید مطهری(ره)
دانشگاه نقشه برداری برنامه و بودجه
دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه آزاد تهران جنوب
دانشگاه آزاد تهران غرب
دانشکده فنی شریعتی
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی