تاریخ : 1398,سه شنبه 21 آبان04:01
کد خبر : 334622 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مخالفت مرجعیت عراق با دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور

مرجعیت دینی عراق ضمن مخالفت با دخالت خارجی در امور داخلی این کشور گفت که عراق نباید به صحنه تسویه حساب‌ها بین قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مرجعیت دینی عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با دخالت خارجی در امور داخلی این کشور و تبدیل شدن به صحنه درگیری‌ و تنش بین قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرد.

به گزارش شبکه ماهواره‌ای الغدیر، در بیانیه مرجعیت آمده که عراق نباید صحنه تسویه حساب‌ها بین قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای باشد.

مرجعیت دینی عراق سه قوه کشور اگر قادر به اجرای اصلاحات لازم یا خواهان آن نیستند، باید راهی دیگری را در پیش گرفت و با روشی دیگر در این خصوص فکر کرد.

مرجعیت مجازات شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز را خلاف شرع و قانون دانست و گفت که باید از اعمال خشونت علیه اعترضات مسالمت آمیز و بازداشت معترضان امتناع کرد.

دور دوم تظاهرات در بغداد و شهرهای جنوبی عراق از ۲۵ اکتبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ هر چند از شمار معترضان طی روزهای اخیر کاسته شده است.

این تظاهرات در اعتراض به افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی آغاز شد، ولی بنا بر گزارش برخی رسانه‌های عربی، برخی کشورها از جمله آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده، در منحرف کردن مسیر آن، نقش اصلی را ایفا می‌کنند.