تاریخ : 1398,سه شنبه 21 آبان14:53
کد خبر : 334656 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در گفت‌وگو با مجتبوی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر مطرح شد؛

ماجرای برخورد با مخالفان سیگار به جای سیگاری‌ها

مجتبوی گفت: «بنا به اعتراض جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه نسبت به استعمال مواد مخدر در محوطه دانشکده های صنایع و فیزیک، اقدام به جمع آوری امضای دانشجویان در قالب طومار کردیم. اما متاسفانه با این استدلال که قرارگیری طومار در فضای دانشگاه نیازمند مجوز است، برخورد کرده و طومار را جمع کردند.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدتی است که برخی از دانشگاه ها با شعار «دانشگاه عاری از دخانیات» سعی می کننند تا مانع از استفاده سیگار در دانشگاه ها شوند. در این میان هر چند برخی این شعار را سر می دهند اما اقدام عملی در مبارزه با مصرف دخانیات در دانشگاه ها صورت نمی گیرد. همین موضوع نیز باعث شده است تا برخی دانشجویان با گلایه از وضعیت پیش آمده دانشگاه ها، فضای دانشگاه ها را به نفع افرادی که از دخانیات استفاده می کنند، دانسته و نسبت به بی عملی مسئولین دانشگاه اعتراض کنند.

طی این هفته نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به روند استعمال دخانیات در محوطه و اطراف دانشگاه اقدام به جمع اوری امضا کردند. این اقدام دانشجویان اما با واکنش منفی مسئولین دانشگاه همراه شد و مسئولین حراست بنر جمع اوری امضا دانشجویان و اساتید را جمع اوری کردند.

سیدحمیدرضا مجتبوی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در همین رابطه در گفت‌وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: قصد داشتیم طوماری را در اعتراض به استعمال مواد مخدر در کوچه سعید که در کنار دانشگاه قرار دارد، نصب کنیم که با امضای آن توسط اساتید و دانشجویان از مسئولان دانشگاه بخواهیم برای حل این معضل چاره‌اندیشی شود. از انجایی که این طومار به درخواست تعدادی از اساتید و دانشجویان آماده شده بود و حاوی نامه‌ای به آقای معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر بود اما متاسفانه در زمان نصب آن با برخورد مسئولان دانشگاه روبرو شدیم.

این فعال دانشجویی در ادامه اضافه کرد: مسئولان دانشگاه حرفشان این بود این کوچه جزو محوطه دانشگاه محسوب می‌شود و اگر قرار است در این مکان طوماری نصب شود باید با مجوز دانشگاه باشد!سوالی که وجود دارد این است که اگر کوچه سعید که جنب دانشگاه امیرکبیر قرار دارد جزو محوطه این دانشگاه محسوب می شود پس چرا با مسائلی مانند استعمال دخانیات برخورد نمی شود؟ بر اساس گفته انتظامات در این کوچه حتی فروشنده مواد مخدر نیز وجود دارد پس چرا برخوردی با این مسائل نمی‌شود؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که ما انجام می‌دهیم مسئولان با مسائلی مانند استعمال دخانیات در دانشگاه برخورد کنند و دیگر شاهد چنین مسائلی در محیط و اطراف دانشگاه نباشیم وبا توجه به اینکه مسئولین با ما برخورد کردند و گفتند که این کوچه جزو حریم دانشگاه است و جمع کردن امضا به مجوز نیاز دارد؛ منتظر اقدامات جدی آنها در راستای حفاظت از محیط دانشگاه هستیم.

گزارش از مهدی کیانی