تاریخ : 1398,سه شنبه 21 آبان22:31
کد خبر : 334700 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

آینده فیلم‌سازی در دست مایکروسافت

اخبار منتشر شده نشان دهنده این هستند که همکاری مایکروسافت و استودیوی برادران وارنر برای استفاده از فناوری ساخت فیلم قرار است تا به ساخت یک فناوری ویژه برای ذخیره سازی محتوا منتهی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از techradar، اخبار منتشر شده نشان دهنده این هستند که همکاری مایکروسافت و استودیوی برادران وارنر برای استفاده از فناوری  ساخت فیلم قرار است تا به ساخت یک فناوری ویژه برای ذخیره سازی محتوا منتهی شود.

صنعت فیلمسازی معمولا به لایه‌های فیلم خاصی که بر روی سطوح سیلیکونی ذخیره می‌شوند وابسته هستند و این نوع از فناوری علیرغم پیشرفت محسوس در چند دهه خیر، هنوز از پایه و ریشه خود تغییری را شاهد نبوده است.

با این وجود آخرین اخبار نشان دهنده این هستند که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا با همکاری با استودیوی مطرح فیلم‌سازی یعنی استودیوی برادران وارنر، این فناوری را با پیشرفتی چشمگیری روبرو کرده و به صورت دقیق‌تر، فناوری جایگزین آن را روانه بازار کند.

این فناوری به این معنی است که به جای ذخیره محتوای تصویر بر روی یک لایه سیلیکونی شاهد استفاده از یک لایه شیشه‌‌ای بسیار نازک برای ذخیره کردن محتوای تصویری خواهیم بود.

این پروژه با نام پروژه سیلیکا شناخته می‌شود و مایکروسافت پیش از این نیز به موارد محدودی درباره آن اشاره کرده است. بر اساس اطلاعاتی که این شرکت به صورت رسمی در مراسم خود به آن پرداخته است، این فناوری شامل ذخیره سازی اطلاعات به کمک تابش سریع لیزر بر روی یک لایه بسیار نازک از شیشه کوارتز خواهد بود که سرعت ذخیره سازی، خواندن اطلاعات و کیفیت نهایی را به شدت بالا خواهد برد.

 

کد خبرنگار : 15