تاریخ : 1398,چهارشنبه 22 آبان18:01
کد خبر : 334783 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی به روحانی پیرامون سخنان اخیرش در یزد

دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های بزرگ کشور در نامه‌ای به روحانی نوشتند: وقت آن رسیده دست از حاشیه‌سازی‌ها برداشته و نسبت به زخم‌هایی که بر پیکره نظام و امت اسلامی به دلیل ضعف عملکردتان، وارد کردید، پاسخگو باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های بزرگ تهران و کشور در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور طی نامه‌ای به وی نوشتند: وقت آن رسیده دست از حاشیه سازی‌ها و اعتراض به محدودیت اختیارات برداشته و نسبت به زخم‌هایی که بر پیکره نظام و امت اسلامی به دلیل ضعف عملکرد و فقدان مسئولیت‌پذیری و عدم اراده به حل مشکلات، وارد کردید، پاسخگو باشید.

متن این نامه به شرح زیر است:

« جناب آقای روحانی
ریاست جمهوری اسلامی ایران

بی مقدمه، سخنان اخیرتان بر جنبش دانشجویی تکلیف کرد که خط مطالبات برخاسته از درد مردم را با دعواهای صوری و حاشیه ای مشخص کند و در شرایط فعلی با کنار زدن هر گونه نگاه جناحی و دعوای سیاسی به شکایت از حضرتعالی که با اهتمامی ویژه از هیچ حاشیه سازی برای فرار از پاسخگویی دریغ نمی کنید زبان بگشاید.

حال که افراد و نهادها را به پاسخگویی و شفافیت فرا جناحی می خوانید، وقت آن رسیده دست از حاشیه سازی هایی همچون ورود زنان به ورزشگاه ها و اعتراض به محدودیت اختیارات و تاکید مکررِ مغرضانه بر اجرای قانون اساسی برداشته، نسبت به زخم هایی که بر پیکره نظام و امت اسلامی به دلیل ضعف عملکرد و فقدان مسئولیت پذیری و عدم اراده به حل مشکلات، وارد کردید، به آحاد این مردم رنج کشیده در مسیر انقلاب، خصوصا جریان دانشجویی، پاسخ دهید.

امروز زمان پرداختن به آسمان و ریسمانی که برای توجیه سیاست خارجی شکست خورده‌ی خویش بافتید، نیست.

چرا که به جهت فقدان بارعلمی و همچنین عدم باورپذیری سخنان شما از جانب افکارعمومی، نیازی به پاسخگویی ندارد. هر چند در این مسیر آشکارا بر سیره‌ معصومین و باورهای انقلابی ظلم کردید. اما زمان آن است که پاسخگوی سوالات اساسی ناظر به عملکرد اقتصادی خویش و کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در بحث فساد باشید. تنها به بخشی از این مطالبات مشخص که گوشه‌ای از کارنامه‌ی درخشان شما در مباحث گوناگون فساد، بیکاری، تورم، خصوصی سازی،‌ ارز و... اشاره می کنیم.

۱- وضعیت اسفناک صندوق‌های بازنشستگی که تقریباً همه آن‌ها با بحران‌های مالی در حد ورشکستگی روبرو هستند. صندوق بازنشستگی کشوری 1.262.000 نفر بیمه پرداز و حدود 1.300.000 نفر مستمری بگیر دارد. با این حال جنابتان در عوض اهتمام برعلاج مشکلات این صندوق، با اعمال نفوذ حتی مانع حضور افراد شایسته شده و مجموعه‌های عظیم اقتصادی را در دستان افراد معلوم الحال رها کردید.

۲-نزدیک ترین فرد به شما در میان رجال سیاسی دولت که یکی از افراد موثر در مدیریت اقتصادی و سیاست خارجی دولت یازدهم و دوازدهم بود، امروز متهم به رشوه و اختلاس شده و به زندان می رود و در حالی که عموم مردم جامعه منتظر موضع گیری قاطع شما در برابر فساد وابستگانتان هستند، امروز متهمان دیگر فساد اقتصادی را در حلقه نزدیک اطرافیان شما در سفرهای استانی می بینیم.

۳- تلاش کردید با آدرس غلط گم شدن ارز، از زیر بار افتضاحی که در تخصیص ارز به بار آوردید فرار کنید. اما مسئله اصلی آن است که دولت فخیمه، آگاهانه با رانت و فساد در اوج فشار اقتصادی، موجب ایجاد بحران ارزی در کشور شد. درباره 15 میلیارد یورو ارز از مجموع 28 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در هشت ماهه نخست سال جاری که بر اساس قوانین قرار بوده است به سامانه نیما واریز شود، شفاف سازی صورت گرفته نشد، از طرفی 33 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی را به کالایی اختصاص دادید که اکنون نه تنها کاهش قیمت که بعضا افزایش قیمت هم داشته اند.

۴- از شیوه رفتار سیاسی مخالفان خود انتقاد می کردید و حال با همان ادبیات، به گونه‌ای از افشای فساد سخن میرانید که انگار اخبار این فسادها را به تازگی دریافت کرده‌اید. چرا در این چند سال علی رغم اطلاع از به قول خودتان فساد چند میلیارد دلاری و چند صد میلیون دلاری و جرم های محرز سکوت کردید و اکنون که پس از چندین سال پرونده های فساد درحال رسیدگی جدی هستند، جنابعالی عدالت خواهی را ابزار بهره برداری انتخاباتی می کنید؟ اگر مطلع بودید و تا الان سکوت کردید، شما نیز شریک این جرمید و باید به مردم پاسخگو باشید.

۵- تولید مسکن از سال 92 به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است و به حدود 350 هزار واحد مسکونی رسیده است. صحبت صریح رهبری در مورد لزوم مسکن و نقش آن در تولید را نادیده گرفتید، اقدامات دولت گذشته را خطرناک خواندید و اکنون وزیر برکنار شده‌تان که از عاملین اصلی این رکود و گرانی در حوزه مسکن است افاضه می فرمایند که اعتماد به نفس داشته باشید، چون ما مسبب وضع موجود نیستیم!

آیا جز سخنرانی، توانایی دیگری برای حل مشکلات مسکن دارید؟

۶- بیش از ۳/۶ هزار میلیارد تومان ارزان فروشی صورت گرفته در ‌پالایش نفت کرمانشاه، کشت و صنعت مغان، آلومینیوم المهدی و هرمزال و زیرمجموعه‌های شرکت توسعه گردشگری را کدام نگاه کارشناسی رقم زده است؟ ای کاش مطالبه ی شفافیت شما سرنوشت شرکت‌هایی همچون پالایش نفت کرمانشاه، نیشکرهفت تپه، هپکو اراک و ماشین سازی تبریز که به دلیل فقدان اهلیت و تخصص کافی خریدار، دچار بحران شده اند را نیز شامل می شد. پاسخگوی جراحتی باشید که با خصوصی سازی مملو از رانت و فساد و عدم شفافیت بر کارخانه های مادر و سود ده وارد کردید و هزاران کارگر را در شرایط سخت اقتصادی رها کرده و همچنان بر همان بیراهه ی گذشته و واگذاری های غلط اصرار دارید.

حرف آخر آن که حاشیه سازی و تکرار بازی های همیشگی را متوقف کنید. زمان آن فرا رسیده که جنابتان و یا هریک از اعضای کابینه دولت های یازدهم و دوازدهم، تا شانزدهم آذرماه در نهاد دانشگاه حاضر شوید و پاسخگوی جریان دانشجویی باشید. هر چند پس از شش سال امیدی به واکنشی منطقی از طرف جنابتان به دلسوزی دوستان نداریم.

گفتنی است، درصورتی که تا روز موعود، دانشگاه‌ها میزبان کابینه قوه مجریه نشدند، از آنجا که بنا بر شنیده‌ها طی مسیر منزل تا پاستور نیز برایتان دشوار است و به همین جهت جلسات هیئت دولت در کاخی در نزدیکی منزلتان برگزار می‌گردد، دانشجویان بنا بر وظیفه انقلابی خود، جهت وصول مطالبات مردمی‌شان ، خود به دیدار شما خواهند آمد.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

بسیج دانشجویی دانشکاه صنعتی امیر کبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه و مدرسه عالی شهید مطهری (ره)

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی واحد تهران

بسیج دانشجویی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور

بسیج دانشجویی دانشگاه ال طه

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید شمسی پور

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ

بسیج دانشجویی دانشگاه انقلاب اسلامی

بسیج دانشجویی دانشگاه معماری و هنر پارس

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه سوره

بسیج دانشجویی دانشگاه شریعتی

بسیج دانشجویی نقشه برداری وزارت دفاع

بسیج دانشجویی آموزشکده نقشه برداری برنامه و بودجه

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر