تاریخ : 1398,پنجشنبه 23 آبان03:28
کد خبر : 334825 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش یک فعال دانشجویی به انتقال آب دریای خزر

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر باعث نابودی دست کم ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی شمالی می‌شود که جبران این کمبود ناممکن است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی مرادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: اخیرا شاهد قوت گرفتن به طرح انتقال آب دریای خزر بودیم که نگرانی‌های شدیدی را در ما ایجاد کرده است.

مرادی تصریح کرد: دریاچه خزر به عنوان برزگترین دریاچه جهان شناخته می‌شود و از این روی به دریای خزر معروف شده است. این دریاچه ۵ کشور را در اطراف خود جای میدهد که شامل اکوسیستم منحصر به فردی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان در ادامه مطرح کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته ناملایمت‌هایی را نسبت به این دریاچه شاهد بوده ایم که یکی از این موارد قضیه انتقال آب این دریاچه به استان سمنان است.

وی گفت: وقتی ما به صورت علمی به قضیه انتقال آب دریاچه خزر نگاه نکنیم شاهد ضرر‌هایی خواهیم بود که تا چند نسل آینده ما نیز مضرات آن را مشاهده خواهند کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب دریای خزر باعث نابودی دست کم ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی شمالی می‌شود که جبران این کمبود عملا ناممکن است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان یادآور شد: ما نمی‌خواهیم با سوء مدیریت‌ها شاهد قضیه‌ای مشابه دریاچه ارومیه برای دریاچه خزر باشیم. شاهد مشکلات زیست محیطی و شیلات و کاهش سطح آب که به طبع آن به خطر افتادن بنادر نیز خواهیم بود. علاوه بر این‌ها در مبحث اقتصادی نیز طبق برآورد صورت گرفته حدود ۱۵ هزار میلیار تومان که مبلغ هنگفتی نیز است به اقتصاد کشور برای اجرایی این طرح وارد می‌شود.

وی بیان کرد: مردم دیار میرزاکوچک خان همواره دغدغه حفظ محیط زیست را دارند ما نیز به عنوان بخشی از این مردم، از مسئولان مربوطه تقاضای نگاهی دوباره به این طرح را خواستار هستیم و از قوه قضائیه هم درخواست برخورد شدید با افرادی که با سوء نیت به دنبال پیش برد طرح هستند را داریم.

مرادی در خاتمه تاکید کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان همواره به عنوان مجموعه‌ای مطالبه گر، نقش اساسی را در استان و کشور ایفا کرده است.