تاریخ : 1398,یکشنبه 26 آبان14:58
کد خبر : 335151 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رستمی: موضوع چند همسری مسئله اصلی کشور نیست

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما چند میلیون جوان مجرد داریم که شرایط ازدواج را برای آن‌ها فراهم نکرده ایم. موضوع ازدواج مجدد چه موضوع قابل پذیرشی باشد چه قابل رد کردن مسئله جامعه ما نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور در جشن میلاد پیامبر (ص) که در دانشکده الهیات دانشگاه تهران همزمان با هفته وحدت برگزار شد، حضور یافت.

وی گفت: قرآن تمام کسانی را که به رسالت پیامبر ایمان داشته باشند را مومن می‌داند و در جای دیگری می‌گوید واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا یعنی نعمت وحدت را از دست ندهید و فراموش نکنید.

رستمی ادامه داد: وحدت به معنای کنار گذاشتن موضوعات اختلافی در اعتقادات و توسل به اعتقادات است یعنی مثلا هر چند گروه اختلافات را کنار بگذارند و مشترکات را در نظر بگیرند. قطعا وحدت به معنای دست برداشتن از اعتقادات و باور‌های هیچ گروهی نیست. تاریخ اسلام تاریخ هم زیستی اقوام و ادیان مختلف است یعنی نه تنها مذاهب و فرق اسلامی بلکه همزیستی مسلمانان با غیرمسلمانان در طول تاریخ اسلام به صورت جدی دیده می‌شود حتی برخی جریان‌های انحرافی نیز نتوانستند در این موضوع خدشه‌ای وارد کنند.

وی گفت: عمده تاریخ اسلام تاریخ هم زیستی‌های مسالمت آمیز بوده تا جایی که اگر در مقطعی اختلافی وجود داشته ثبت شده یعنی آن قدر این اختلافات تعدادشان کم بوده است که در صورت بروز در تاریخ مشخص و ثبت شده است. بزرگان دینی و مذهبی ما چه در شیعیان و چه در اهل سنت همیشه به مشترکات دینی توجه می‌کردند. اگر بخواهیم دو ریشه اصلی برای اختلاف در جامعه اسلامی را بشمار آوریم باید جعل و جهل را بگوییم جعل آن رفتار شیطانی عامدانه عده‌ای برای تبدیل کردن برخی موضوعات دست اول جامعه است. این موضوع در جامعه امروز خودمان نیز فراوان است همین اخیرا یک پوستر مجهول الهویه‌ای را با موضوع چند همسری تبلیغ کرده و هیچ کسی نمی‌داند چه کسی این پوستر را طراحی کرده و وارد فضای جامعه کرده است.

رستمی بیان کرد: با طراحی و گذاشتن این پوستر در فضای شبکه‌های اجتماعی این موضوع را به اولویت مسائل کشور تبدیل کرده است در حالی که ما چند میلیون جوان مجرد در آستانه ازدواج داریم و شرایط ازدواج را برای آن‌ها فراهم نکرده ایم. موضوع ازدواج مجدد چه موضوع قابل پذیرشی باشد چه قابل رد کردن مسئله جامعه ما نیست. گروهی جاعلند و این گونه اقدامات را انجام می‌دهند تا جامعه ما از مسئله اصلی خود دور شود. اسلام از این دست جعل‌ها زیاد داشته است در طول حکومت پنج ساله امیرالمومنین چندین بار جامعه مسلمان امیرالمومنین درگیر این موضوع بود مثل واقعه کسانی که قرآن را بر سر نیزه کردند. در جامعه امروز هم این جعل هنوز وجود دارد زمانی که جاعلان تلاش می‌کنند تا احساسات اهل سنت وشیعیان را نسبت به یکدیگر برانگیزند و مسلمانان را به جنگ با هم بیاندازند.