تاریخ : 1398,پنجشنبه 30 آبان06:29
کد خبر : 335537 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

استاندار خراسان رضوی:

هیچ دستگاهی حق صدور مجوز افزایش قیمت ندارد

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اغتشاشگران از مردم نبودند، گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، هیچ یک از دستگاه‌های دولتی حق صدور مجوز افزایش قیمت ندارند و هر اقدامی در این زمینه ممنوع است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای اداری استان که در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: در روزهای اخیر نقش اول را در تامین امنیت شهر مشهد و خراسان رضوی مردم و جوانان عزیز ایفا کردند که جای تقدیر دارد.

استاندار خراسان رضوی ضمن قدردانی از نهادهای امنیتی و انتظامی استان به‌خاطر تلاش برای تأمین امنیت مردم افزود: سیاست شورای تامین استان در یک سال گذشته این بوده است که در مقابل کسانی که به حق معترض هستند و مسیر قانونی را طی می‌کنند، در کنار گفت‌وگو و اقناع، به‌دنبال حل مشکلات آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: اینکه فردی بخواهد بانک یا منزلی را به آتش بکشد، معلوم است که نیروی انتظامی با آن‌ها بر اساس قانون برخورد می‌کند.

رزم‌حسینی با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینکه اعتراض حق مردم است، خاطرنشان کرد: اغتشاش‌گران از مردم نبودند و در قالب گروه‌های 20 تا 30 نفره سازماندهی شده بودند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مدیران استانی باید به‌صورت مستمر با مردم ملاقات عمومی داشته باشند، تصریح کرد: از رسانه‌های استان و صدا‌وسیما بابت اقدامات خوب آن‌ها در حوزه مقابله با جنگ روانی دشمن قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رمز بقای این نظام مردم هستند و باید رضایت آن‌ها را جلب کنیم، تاکید کرد: امنیت ملی و استانی ما به قدرت اقتصادی گره خورده است، بنابراین با همین اعتقاد به سمت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش می‌رویم.

رزم‌حسینی افزود: براساس مصوبات شورای تأمین و ابلاغیه دولت و وزارت کشور، مسئله نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار و تأمین کالای اساسی موردنیاز مردم باید با قدرت توسط مدیران مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جلسات مشترک روزانه با اتحادیه‌ها و اصناف برای کنترل قیمت‌ها در استانداری به‌صورت مرتب برگزار می‌شود، بیان کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، هیچ یک از دستگاه‌های دولتی حق صدور مجوز افزایش قیمت ندارند و هر اقدامی در این زمینه ممنوع است، همچنین نظارت و بازرسی توسط بازرسان اتحادیه‌ها و اصناف در قالب گشت‌های مشترک با سازمان صمت، تعزیرات و سایر بخش‌ها در حال انجام است.

وی گفت: شنبه 25 آبان ماه، 70 اکیپ بازرسی شامل بازرسان اتحادیه‌ها و اصناف در قالب گشت‌های مشترک با سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و سایر بخش‌ها، بیش از 12 هزار مورد بازرسی انجام دادند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه وضعیت ذخایر کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی استان در شرایط مطلوبی قرار دارد، تاکید کرد: در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه، بسیاری از کالاها وارد کشور نمی‌شود، بنابراین باید این باور را داشت که در جنگ اقتصادی به‌ سر می‌بریم و قطعا با اتکای به توانمندی‌های داخلی و مشارکت مردم، این دوران را سپری می‌کنیم.