تاریخ : 1398,جمعه 08 آذر16:46
کد خبر : 336511 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

از میزان سنوات تا وضعیت سهمیه‌ها؛

پاسخ به ۶ سوال پرتکرار درباره ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت‌نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهارشنبه هفته گذشته بود که راهنمای پذیرفته شدگان نهایی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه غیر پزشکی سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی  بر روی سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد قرار گرفت و پذیرفته شدگان باید از روز یکشنبه ۱۰ آذرماه اقدام به ثبت نام کنند. اما در این میان چند نکته برای این داوطلبان وجود دارد:

1- نتایج را باید از کجا دریافت کرد؟
نتایج این مرحله از تکمیل ظرفیت توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و کلیه شرکت کنندگان در انتخاب رشته این مرحله می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به نشانی www.azmoon.org کارنامه خود را دریافت کنند.

2- سنوات این دوره چقدر است؟
سنوات تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته به ویژه برای مشمولین سه سال است و به هیچ وجه قابل افزایش نیست.

3- وضعیت دانشجویان مشمول به چه صورت است؟
مشمولان خدمت وظیفه عمومی لازم است براساس مقرراتی که از سوی سازمان وظیفه عمومی اعلام شده و همچنین مندرجات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 سازمان سنجش آموزش کشور ضوابط مربوطه را رعایت و وظایف محوله را به موقع انجام داده باشند و دانشگاه در قبال عدم رعایت آن مسئولیتی ندارد. از جمله آنکه از زمان فراغت از تحصیل بیش از یک سال سپری نشده باشد و چنانچه بیش از یک سال از اتمام تحصیل آنان در دوره کارشناسی سپری شده باشد، به موقع به خدمت اعزام شده باشند.

4- سهمیه رزمندگان و ایثارگران به چه صورت است؟
پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت‌نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند.

5- روند ثبت نام به چه صورت است؟
پذیرفته شدگان نهایی کلیه رشته ها لازم است شخصاً در یکی از روزهای یکشنبه 98/09/10 و یا دوشنبه 98/09/11 با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام به واحدهای ذیربط که نشانی و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به آدرس www.sanjesh.iau.ir و سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس iau.ac.ir درج شده است، مراجعه نمایند.

6- مدارک لازم برای ثبت‌نام در این دوره چه است؟
براساس راهنمای منتشرشده مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی؛ اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) صادره از دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انضمام ریز نمرات دور کارشناسی با قید معدل، اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی، شش قطعه عکس 4×3 تمام‌‌رخ که اخیراً تهیه شده باشد (برای مشمولین 12 قطعه)، مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران پذیرفته‌شده را مشخص کند، تکمیل و ارائه سایر فرم‌های درخواست ثبت‌نام، از مهم‌ترین مدارک لازم برای ثبت‌نام قبول‌شدگان در دانشگاه آزاد اسلامی است


کد خبرنگار : 16