تاریخ : 1398,یکشنبه 10 آذر00:28
کد خبر : 336669 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

ماجرای دانشجویان امروز و پیمانکاران فردای شهر

شهردار تهران گفت: دانشجویان معماری که امروز در دانشگاه ها نگاه به نیازهای معلولان را یاد نمیگیرند فردا که پیمانکار و ناظر ساخت می شوند نمی توانند به کمک معلولان بروند و چیزی برای معلولان بسازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت که امشب در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: شیخ خرقانی می گوید هرکس به سرای ما آمد آبش دهید و از ایمانش نپرسید....

وی ادامه داد: به جان ارزندگان این شهر موضوع بحث ما هستند همه کسانی که در این شهر زندگی میکنند وظیفه ما است که به آنها سرویس بدهیم و خدمات بدهیم.

شهردار تهران گفت: تا زمانی که زانوی خودم را جراحی نکرده بودم نمی دانستم یک دست انداز ده سانتی متری کف خیابان چه معنی ای می دهد.

حناچی خاطرنشان کرد: ما در کشورمان جنگ را تجربه کردیم و همین امر باعث شده تعداد معلولان ما و کسانی که نمی توانند درست حرکت کنند بیشتر شود.

وی افزود: حتما ما به اندازه کافی و به اندازه نیاز به موضوع مناسب سازی توجه نکرده ایم و نتوانسته ایم گام خوبی برداریم.

شهردار تهران ادامه داد: من کمتر دیده ام که اساتید معماری در دانشگاه به موضوع بهسازی و توجه به ساخت و سازها برای معلولان توجه کنند و این را از شاگردان خود بخواهند.

حناچی گفت: این دانشجویانی که امروز با نیازهای معلولان آشنا نشده اند فردا می شوند مهندسین ناظر و طراحان و پیمانکاران و آنوقت دیگر نمی توان از آنها توقع توجه به این موضوع را داشته باشیم.