تاریخ : 1398,یکشنبه 10 آذر20:21
کد خبر : 336756 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

زادمهر: دانشگاه‌های علوم پزشکی کمتر به مسائل فرهنگی اهمیت می‌دهند

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: امروز مافیای دخانیات مانع افزایش مالیات بر دخانیات است؛ با این وجود اگر دولت توان افزایش مالیات بر دخانیات را داشت، بنزین را گران نمی‌کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، زادمهر، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در در نشست نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عدم تعامل این وزارتخانه با اتحادیه های دانشجویی انتقاد کرد و خواستار تقویت این تعامل در قالب های متنوع از جمله برگزاری اردوهای جهادی شد.

وی با بیان اینکه یکی بودن معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت باعث شده تا مسائل فرهنگی در این وزارتخانه به حاشیه برود و اولویت دانشگاه‌ها بر رفاهیات و تغذیه دانشجویان متمرکز شود، افزود: یکی بودن معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت موجب شده تا دانشگاه ها کمتر به مسائل فرهنگی اهمیت دهند.

زادمهر با اشاره به اینکه امروز معاونت های فرهنگی دانشگاه ها گرایش های سیاسی خود را در کارها دخیل می‌کنند و همین موضوع باعث رکود تشکل ها شده و این موضوع در وزارت بهداشت بیش از هر جای دیگری نمود دارد.

وی همچنین از پایین بودن تیراژ نشریات دانشجویی در دانشگاه های وزارت بهداشت انتقاد کرد و افزود: امروز نشریات وزارت بهداشت در کمتر از ۱۵ تا ۲۰ تیراژ به چاپ می رسند.

به گفته دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان امروز مافیای دخانیات مانع افزایش مالیات بر دخانیات است با این وجود اگر دولت توان افزایش مالیات بر دخانیات را داشت بنزین را گران نمی کرد ولی این توان را ندارد.

زادمهر به مفاسد شرکت آوای سلامت اشاره کرد و گفت: این شرکت در دوره وزیر سابق بهداشت بی آنکه مصوبه هیئت دولت یا مجلس را داشته باشد آغاز به کار کرد.