تاریخ : 1398,دوشنبه 11 آذر06:01
کد خبر : 336838 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشجویان دانشگاه دامغان امنیت جانی و مالی ندارند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان با اشاره به زورگیری دانشجویان دامغانی گفت: مطالبه بسیج نصب دوربین کنترل یا نصب کانکس پلیس در مسیر بود که متاسفانه هیچ اقدامی از سوی مسئولان دیده نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زنده دلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، پیرامون اتفاقات اخیر دانشگاه دامغان از جمله زورگیری دانشجویان توسط اشرار و اذیت و آزار و عدم امنیت دانشجویان خوابگاهی خارج از محوطه دانشگاه گفت: بحث امنیت دانشجویان در بلوار چشمه علی دامغان مسئله جدیدی نیست و حدود دو سال است که یکی از مهم‌ترین موضوعات دانشجویان این شهرستان شده است و باعث تاسف است که تا این لحظه اقدام در خوری از سوی مسئولین مشاهده نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان افزود: ۶ مورد مزاحمت و زورگیری و ارعاب به وسیله سلاح سرد آماری است که در دو ماه اخیر تاکنون به دست ما رسیده است. وجود مجموعه خوابگاهی خواهران و یکی از خوابگاه‌های برادران و همچنین وجود پردیس آموزشی دانشگاه آزاد دامغان در این بلوار موجب ایجاد محلی مملو از جمعیت دانشجویی غیر بومی شده است.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر انتهای این بلوار در ادامه از شهرستان خارج می‌شود و تا کیلومتر‌ها هیچ ایستگاه پلیسی در مسیر خود ندارد، این موقعیت زمینه ساز انواع جرائم خشن و اخلاقی شده است.

زنده دلی به ورود و حضور بسیج دانشجویی این دانشگاه در مطالبات دانشجویان پرداخت و گفت: در طی دو سال گذشته بسیج دانشجویی همیشه با تمام مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، دادستانی، نماینده مجلس، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران به طرح موضوع و مطالبه پرداخته است. مطالبه بسیج نصب دوربین کنترل یا نصب کانکس پلیس در مسیر بود که متاسفانه تا امروز در این خصوص هیچ اقدامی از سوی مسئولان دیده نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان تصریح کرد: موضوع در سطح استان مطرح شده و مسئولان دستور پیگیری دادند که متاسفانه به بهانه اینکه در سامانه فوریت پلیس چیزی ثبت نشده و یا تعداد گزارش به پلیس زیاد نیست، کار رها شد. در دو ماه اخیر فرماندار، نماینده مجلس و فرمانده سپاه پاسداران شهرستان را از این اتفاقات مطلع کردم تا جایی که شخص فرماندار با بنده تماس گرفت تا از مشروح مطالب جویا شوند، اما علیرغم این صحبت‌ها تا به این لحظه هیچ اتفاقی نیافتاده است.

وی ادامه داد: فرمانده نیروی انتظامی نیز به دعوت بسیج دانشجویی در دانشگاه حاضر شدند و قول رفع این مسئله را داد، در ادامه گفته شد که تعداد گشت‌های پلیس در منطقه افزایش پیدا کند، اما متاسفانه بعد از رسانه‌ای شدن صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی وضعیت بدتر و آمار مزاحمت‌ها بیشتر شده، البته نیرو انتظامی شهرستان نیز ظاهرا مشکلاتی داشته و دارد.

زنده دلی اضافه کرد: نماینده مجلس نیز در سال گذشته به دعوت بسیج دانشجویی به دانشگاه آمد و با شنیدن این موضوعات، قول پیگیری داد. امروز پس از یک سال چه شد؟ متاسفانه مسئله بسیار جدی است، اکثر دانشجویانی که قربانی اتفاقات اخیر شده اند غیر بومی هستند. آن‌ها در دامغان مهمان اند، مردم دامغان همیشه به مهمان نوازی معروف بوده اند، اما امروز در این شهر، امنیت مهمانان از بین رفته مسئولین باید سریعتر اقدام مقتضی صورت دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان تصریح کرد: من از مسئولین مربوطه شهرستان سوال می‌کنم که آیا حاضرید فرزندان خودتان هم در چنین فضایی تردد کند؟ امیدواریم هرچه سریعتر اقدام مشهودی از سمت مسئولان دیده شود و برای رفع این مشکلات و امنیت دانشجویان فکری شود.

وی بیان کرد: برای من قابل باور نیست که دستگاه‌های انتظامی و امنیتی دامغان نتوانند مسئله‌ یک خیابان ۵۰۰ متری را حل کنند. خط قرمز ما امنیت دانشجویان است که باید تامین شود و قطعا در هیچ سطحی از بسیج دانشجویی انفعالی در این زمینه مشاهده نخواهد شد و در راه تامین امنیت خواهران و برادرانمان اجازه هرگونه اقدام انقلابی را برای خود محفوظ می‌دانیم.