تاریخ : 1398,سه شنبه 12 آذر00:49
کد خبر : 336943 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

شناسایی رانندگان متخلف توسط هوش مصنوعی

پلیس استرالیا دوربین‌های هوش مصنوعی را ردیابی می‌کند تا رانندگان متخلفی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند را شناسایی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از انگجت، پلیس استرالیا دوربین‌های هوش مصنوعی را ردیابی می‌کند تا رانندگان متخلفی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند را شناسایی کند.

این نخستین بار است که این فناوری در دنیای واقعی در کشور استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از تلفن هنگام رانندگی در بسیاری از نقاط جهان تخلف محسوب می‌شود؛ با این حال کنترل رانندگان و شناسایی آنها توسط روش‌های معمولی کار بسیار دشواری است.

حالا پلیس استرالیا ممکن است این مشکل را نداشته باشد. دولت نیو ساوت ولز شروع به استفاده از اولین دوربین‌هایی کرده است که می توانند بطور خودکار رانندگان متخلف را تشخیص دهند.

این سیستم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا عکس‌ها را برای نشانه‌های استفاده از تلفن بازبینی کند.

قرار است به رانندگان متخلف 3 ماه  هشدار داده شود تا رویه خود را اصلاح کنند؛ پس از این دوره آنها جریمه می‌شوند. رانندگان گوشی به دست در موارد معمولی 344 دلار جریمه می‌شوند و اگر در کنار مناطقی مانند مدارس این تخلف صورت گیرد به مراتب میزان جریمه افزایش می‌یابد.

مقامات اطمینان دارند که این امر منجر به حوادث کمتری خواهد شد. برنارد کارلتون، رئیس دولت نیو ساوت ولز  اظهار داشت که الگوسازی مستقل نشان داده این امر می‌تواند از ۱۰۰ تصادف شدید و تلفات جدی در فاصله ۵ سال جلوگیری کند. 


کد خبرنگار : 15