تاریخ : 1398,پنجشنبه 14 آذر05:11
کد خبر : 337249 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شرایط خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شهید چمران مساعد است

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: از چند روز قبل و با پیدا شدن جسد یکی از دانشجویان این دانشگاه، مرکز مشاوره معاونت دانشجویی، زمان مشاوره‌های خود را به چهار روز در هفته افزایش داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا قدردان، معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص حواشی درگذشت دانشجوی ساکن خوابگاه پسرانه شهید علم الهدی و پیدا شدن جسد او پس از یک روز، گفت: شرایط در خوابگاه برای دانشجویان مساعد است و با توجه به حس ناامنی ایجاد شده، مشاوران، اعضای هیئت‌علمی و کانون‌های دانشجویی، به‌طور مرتب در محل خوابگاه حضور یافته و مشاوره‌های لازم را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

قدردان اضافه کرد: از چند روز قبل و با پیدا شدن جسد یکی از دانشجویان این دانشگاه (که شامگاه پنجشنبه از خوابگاه خارج‌شده و صبح روز بعد جسد وی در منطقه بوستان پیداشده است) مرکز مشاوره معاونت دانشجویی، زمان مشاوره‌های خود را به چهار روز در هفته افزایش داده و گفتگوی دانشجویان با مشاوران دانشگاه توانسته بخشی از استرس‌های ایجادشده را کاهش دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در فضای مجازی خبر‌هایی منتشر شده که متأسفانه موجب استرس هر چه بیشتر دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها شده است؛ در این زمینه ۸ نفر از اساتید دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی با حضور در دو مجتمع حضرت معصومه (س) و شهید علم الهدی ساعت‌ها با دانشجویان به گفتگو نشسته‌اند؛ این اقدام پیش از این جزو برنامه‌های مرکز مشاوره دانشگاه بود که با مشاهده مشکلات دانشجویان، تلاش کردیم نشست‌هایی صمیمی را میان دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی ترتیب دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه با توجه به نزدیکی بیشتر با دانشجویان دقایقی از کلاس‌های خود را به کاهش استرس دانشجویان پس از این حادثه اختصاص داده‌اند.

قدردان در پایان بار دیگر درگذشت دانشجوی این دانشگاه را به خانواده، دوستان و جامعه دانشگاهی تسلیت گفت و خواستار این شد که دانشجویان نسبت به هم‌اتاقی‌های خود احساس وظیفه بیشتری کرده و در صورت مشاهده هرگونه ناراحتی و افسردگی در فرد، مراتب را به مدیران و سرپرستان خوابگاه اطلاع دهند تا ضمن شناسایی بتوان با برگزاری نشست‌های مشاوره، به این دانشجویان کمک کرد.