تاریخ : 1398,یکشنبه 17 آذر05:07
کد خبر : 337617 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سخنان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در جلسه با رئیس قوه قضاییه

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان گفت: عطوفت با کسانی که با آ‌بروی نظام اسلامی بازی می‌کنند، نابخشودنی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن سخنرانی نوریان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خوشامد عرض می‌کنم حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

به دانشگاه تهران، دانشگاه مطهری ها، بهشتی ها، مفتح ها، چمران ها، باقری‌ها و آوینی‌ها خوش آمدید.

یاد و خاطره همه شهدای دانشجو، بخصوص سه شهید استکبار ستیز دانشگاه تهران، شهید مصطفی بزرگ نیا، شهید مهدی شریعت رضوی، شهید احمد قندچی، که میراث گران بهای آنان ما را در چنین روزی گرد هم آورده را گرامی می‌داریم.

از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا اولین ۱۶ آذر گام دوم انقلاب، یعنی ۱۶ آذر ۱۳۹۸ این استکیار ستیزی جنبش دانشجویی است که بار دیگر از این مکان طنین انداز خواهد شد، و ما دانشجویان، تمام فریاد خود را بر سر آمریکای جهان خوار می‌کشیم و می‌گوئیم:

مرگ بر آمریکا.

دهه پنجم انقلاب اسلامی در شرایطی اغاز گردید که جمهوری اسلامی از یک سو با کارنامه‌ای درخشان در حوزه‌های گوناگون، در اوج اقتدار منطقه‌ای قرار دارد و از سوی دیگر دشمن قدّار با تمام توان به میدان آمده، ولی می‌دانیم که مهم‌ترین اسلحه او تصویرسازی غلط از ایران و ناامیدسازی جوانان از آینده است.

اکنون کشور عزیزمان به برکت انقلاب اسلامی، تمام امکانات مادی و معنوی جهت جهش همه جانبه به سمت پیشرفت، آزادی و عدالت را داراست.

منابع قابل توجه انرژی و معدنی، وسعت سرزمین، بازار وسیع داخل و بازار‌های وسیع‌تر منطقه و جهان، نیروی انسانی تحصیلکرده و مشتاق و قرار داشتن در پنجره جمعیتی همگی شرایط این جهش را مهیا ساخته اند.

تجارب و اندوخته‌های گوناگون به ارث رسیده از دفاع مقدس و جهاد سازندگی در دهه نخست انقلاب و پیشرفت‌های حاصله در صنایع نظامی و همچنین صنایع مادر، افق‌های پیش رویمان را روشن می‌سازد.

کشور عزیزمان به سان دونده‌ای است که برای حضور در مسابقات بین المللی انگیزه دارد و جوانان آن دل به ایجاد تمدّن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) داده اند، ولی حلقه‌ای دست و پایش را بسته و آن ایجاد دولت اسلامی است. دولت اسلامی به معنای همه کارگزاران نظام، از قوه مجریه و قوه قضائیه گرفته تا قوه مقننه.

این در حالی که توانایی و استعداد فراوان ایران و ایرانی موجب تحسین رفقا و رقبا شده است.

نکته اصلی اینجاست.

کشورمان بیش از اینکه به تایید و اشاره قدرت‌های جهانی و حضور سرمایه‌های خارجی نیاز داشته باشد، به ایمان به مردم، اعتقاد به جوانان و نگاه به درون احتیاج دارد.

امری که علی رغم بیانات امام راحل و تاکیدات امام خامنه‌ای در سال‌های اخیر، مغفول دستگاه‌های اداری، اجرایی و قانون گذاری مان شده است.

با دولت پیر و فرتوت، دولت پراید‌ها و پرادو‌ها نمی‌توان به جایی رسید. با دولت ساده زیست می‌توان به آرمان‌ها رسید، نه با دولتی که از ویژه خواران حمایت می‌کند. ما دولت کار می‌خواهیم، نه دولت شعار؛ دولت شفافیت گرا، نه دولت اشرافیت‌گرا؛ دولت خدمت‌گزار، نه دولت منت‌گزار؛ دولت اقدام و عمل، نه دولت وعده و ادعا؛ دولت با مردم، نه دولت بر مردم؛ دولت اقتصاد مقاومتی پایدار، نه اقتصاد لیبرال وابسته یک ورشکسته؛ دولتی از جنس مردم، نه دولتی از جنس اشراف؛ دولت متکی بر توان داخلی، نه دولت دل سپرده به آمریکا و اروپا. دولت پاکدستی و نه دولت حقوق‌های نجومی؛ و البته ما به یاری خدا دولت جوان حزب اللهی را روی کار خواهیم آورد.

در مجلس نیز هم چنین. ما که با ابطال طلبان و اصلاح طلبان کاری نداریم. مردم به این نتیجه رسیده اند که دیگر از تَکرار‌های بی خاصیت آنان، آبی گرم نمی‌شود.

اما به آنانی که به نام ائتلاف نیرو‌های به اصطلاح اصولگرا و یا انقلابی می‌نشینند و لیست می‌بندند می‌گوئیم، تا کی باید عده‌ای از نسل پدر بزرگ‌ها برای ما انتخاب کنند. آن‌ها اگر می‌توانستند در مجلس جلوی برجام بی فرجام را می‌گرفتند، نه اینکه غائبان و ساکتان روز تصویب برجام باشند.

و، اما قوه قضائیه. حضور حضرت عالی به عنوان سکاندار دستگاه قضا در یک سال اخیر و اهتمام جنابتان به رفع نواقص عدلیه که پناهگاه مظلومان و مجازات گر ظالمان و قانون ستیزان است، نشان داد که اصلاح و تغییر در سطوح خرد و کلان شدنی و طعم شیرین خدمت رسانی به هم وطنان عزیزمان چشیدنی است. بر همگان ثابت شد که مشکل اصلی از کارگزار است و نه ساختار.

سال هاست جریانی در کشور پدید آمده که از آن به مافیای قدرت و ثروت یاد می‌شود، مافیای زر و زور مذکور مهم‌ترین اخلالگر در مطالبه عدالت می‌باشد.

با تقدیر از اقدامات اخیر قوه قضاییه، تاکید می‌کنیم که عطوفت با کسانی که حق مردم را ضایع کرده و با آبروی نظام اسلامی بازی می‌کنند، در هر سطح و جایگاهی نابخشودنی است. البته که قوه قائیه تا رسیدن به عدالت به معنای حقیقی کلمه فاصله زیادی دارد و باید تلاش‌های بسیاری صورت پذیرد، که به همین مناسبت مجموعه اقدامات، توصیه‌ها و مطالبه‌ها را در بسته‌ای پیشنهادی خدمتتان تقدیم خواهیم کرد -، اما تاریخ نشان داده کار با بهشتی‌ها آسان‌تر است.

جناب آقای رئیسی، بدانید که بریدن دستان کثیف کسانی که امروز بر گلوگاه‌های اقتصادی این مملکت چنبره زده اند و با پول‌های کثیفشان قدرت را برای خود می‌خرند و در عرصه سیاست و فرهنگ نیز تاثیر می‌گذارند، نه با کارد آشپزخانه که با شمشیر برنده‌ای ازجنس عدالت علی (علیه السلام) و به دست افرادی که به فرموده آن حضرت بصیرت هایشان را برشمشیرهایشان حمل می‌کنند اتفاق خواهد افتاد.

دعا می‌کنیم که بهشتی باشید و بهشتی بمانید ...

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران