تاریخ : 1398,یکشنبه 17 آذر17:34
کد خبر : 337684 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

صالحی: فعالان قرآنی با استارتاپ‌های قرآنی به حل مسائل کشور کمک کنند

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فعالان قرآنی می‌توانند با استارتاپ‌های قرآنی و پژوهش‌های کاربردی به حل مسائل کشور کمک کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی در مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، اظهار کرد: امروز ظرفیت نیروی انسانی بالایی در کشور وجود دارد که با مخاطرات اجتماعی مبارزه کند و دانشجویان در این زمینه پیشرو هستند.

وی افزود: مانفیست مبارزه با مخاطرات اجتماعی، قرآن کریم است. تشخیص دادن خیر و شر از هم، با تدبر در قرآن حاصل می‌شود. فلسفه شکل‌گیری این مسابقات قرآن باید به مبارزه با اغتشاشات فردی و اجتماعی ختم شود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: اغتشاشات اخیر که در سراسر کشور اتفاق افتاد، توسط عده‌ای رخ داد که از قرآن دور بودند.

صالحی عنوان کرد: از دانشجویان تقاضا می‌کنم که کتاب «خون دلی که لعل شد» را بخوانند. در این کتاب خاطرات قابل تاملی از مقام معظم رهبری آمده است.

وی خاطرنشان کرد: یک دانشجوی فعال قرآنی باید آیات نورانی قرآن را با تدبر بخواند و آن را در عمل خود نشان دهد و میان دانشگاهیان ترویج دهد. دانشجوی امروز که با مشکلات مختلفی مواجه است، اما در جشنواره قرآن با شور و شوق شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان به کلیات قرآن اعتقاد دارند، اما ۷۰ درصد از آنان معتقد هستند که این قرآن می‌تواند در متن زندگی بیاید و مشکلات را حل کند. فعالان قرآن می‌توانند با رویدادهای ایده‌پردازی و استارتاپ‌های قرآنی، فرآورده‌های کاربردی را در زندگی مردم محقق کنند.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: یکی از آسیب‌های مهم دانشگاه‌ها، نفوذ برخی رشته‌های علوم انسانی بیگانه از بوم فرهنگی ایران است که باید برای رفع این مشکل، فکر اساسی کرد.

وی بیان کرد: براساس پایش و تحقیق شورای عالی انقلاب فرهنگی، حدود یک سوم از شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین دانش‌آموزان و دانشگاهیان هستند و این را باید قدر دانست و زمینه‌ای برای ترویج تعالی فرهنگ در کشور است.